S 200.Sahte ve gerçek;özür dilemek ve tövbe etmenin arsıdaki fark nasıl fark edilir?

İp ucu;içi dolu ve boş aynı paketleri; samimiyet, zaruret ve keyfiyetle ilişkilendirin.

 

C 200.Gerçek özür dileyen bir daha o hatayı tekrarlamaz  .Firavunda çok defa tövbe etmişti ama tövbesi kabul olmadı.Çünkü beş kağıtçıydı.Hata yaptığını fark edenin özür dilemesi bir erdemdir .Bu şiarla hareket edenin samimiyeti yüzünden okunur. Hamit MENÇUK

C 200.İnsanların dış görünüşünden biraz fark edilebilir ve iyi niyet mi?kötü niyet mi? Ona bakılır.M. Sait DEMİR

C 200.sahte ile gerçek ancak gerçeğin özelliklerini iyi bilip karşılaştırılınca anlaşılır  örneğin sahte paralar gi .özür dileme ile tövbe arasındaki fark ise özür günlük yaşamda kullar arsındaki yanlışlıklar için olur ancak tövbe ise Allah ile kul arasında olur kul Allaha karşı hata yaparsa tövbe eder.İlyas AKTÜRK

C 200.Sahte veya gerçek özür insanlar arasında pek fark edilmez.Sahte tövbe ise sadece kendini kandırmış eylemdir.Tövbe Allah ile kul arasında .Gerçekse ne ala,sahteyse haşa Allah’ı kandıramaz. İdris MANTAŞ
C 200.
Özür dilemek: Bir kişiye yapılan yanlış davranıştan sonra onun gönlünü almak için söylenen sözlerdir. Tövbe ise: İşlemiş olduğu günahların affedilmesi için Allah’a yapılan yalvarma ve dualardır. Doğan ERGÜN

C 200. Sahte özür dilemek, insanın hatalı olduğu durumda hatasını anlamadan göstermelik olarak karşıdaki kişiden yalan yerden özür dilemesidir. Sahte tövbe ise, yaptığı yanlış hareketlerden ötürü yaratıcıya göstermelik yalandan af dilemesidir. Gerçek tövbe ise, yaptığı yanlış davranış ve hareketlerden ötürü yaratana sığınarak içten af dilemesidir.Hatice TUNCER.

C.200 İnsanın en rahat ve hiç ihtiyaç yokmuş gibi göründüğü bir anda özür dilemesi ve tövbe etmesi tamamen samimiyetten kaynaklanır. BAHAR YILDIZ

C.200 özür dilemek bir anlık har-tadan dolayı vicdani rahatsızlık fazla gerektirmeyen hatalardan uzaklaşmak için söylenen sözlerdir.genellikle kişiler ve kurumlar arsı olur. Tövbe  ise sadece Allaha yapılır. Ve vicdanen büyük bir rahatsızlık meydana getirir. Mesut ASLAN

C 200. aynı hatanın tekrar olup olmadığına bakarım.CAHİT ÖZKAN

C 200.Gerçek özür dileyen bir daha o hatayı tekrarlamaz.Hata yaptığını fark edenin özür dilemesi bir erdemdir .Bu şekilde hareket edenin samimiyeti yüzünden okunur.Erdinç YEŞİLYURT

C 200.Bir şeylerin sadece dil ile ifade edilmesi yetmez .Kalpten içten göz yaşlarıyla yoğrulmuş bir şekilde ifade edilmeli.Samimiyet içtenlik önemli. Seyhan IŞIK

C.200: Gerçek, bir hüsnü niyetle ve bir daha tekrarı zaruret olmadıkça gerçekleşmeyecek tövbeyi ifade ederken, sahte tövbede işine geldikçe tövbeye başvurulmasıdır. Dilek KARABAYRAKTAR

C.200.yaptıklarından pişmanlık duyan ve özür dileyen aynı davranışın ortaya çıkmasına müsaade etmez. Menşure DAĞLAR

C 200.Sakat çürük belgelerle işten sıyırmaya çalışmak, menfaat sahibi insanların oyunlarıdır. Bu tür sahte işlerle meşgul olmak hem kendimize hem de toplum yapısına darbe indiriyoruz, demektir. HAYRETTİN AYDIN

C 200.Sahte ve gerçek özür dilemek ve tövbe etmenin arasındaki fark insanın vücut dilinden  ve     samimiyetten anlaşılır. Abdullah DENİZEDALAN

C 200. sahte çabuk değişir ama gerçek değişmez. Özür dilemek bir kereye mahsustur ama tövbe etmek bir daha yapmamaktır. Ahmet ESER

C.200 Sahte olanda samimiyet yok,gerçek özür dilemek ise samimiyetle yapılır. Tövbe etmek ise özür dilemekten daha kalıcı olmalı. N.BİLGİN

C.200 sahte olan gerçeğin taklididir.özür dilemek yapılan yanlış için kendini affettirmek iken.tövbe ise işlenen günahlar için Allah’tan af dilemektir.Melek BOZANER

C.200 tövbe Allah’tan af dilemektir.özür dilemek ise insanlardan af dilemektir.sahte gerçek olmayandır.Selma ZENGİN

C.200 özür dilemek yaptığın hatalardan dolayı kendini affettirmektir.tövbe ise yaptığımız günahlarımız için bir daha yapmamak için af istemektir.gerçek bir şeyin özüdür.sahte ise gerçeğin çalıntısıdır.Çiğdem YİĞİT C.200 İnsanların en rahat ve hiç ihtiyaç yokmuş gibi göründüğü bir anda tövbe etmesi gereklidir. Mehmet Şirin ARTUK

C 200.Mantığa uyup uymamasıyla. MUZAFFER CEYLAN

C 200. affolunmak için yalvarmak diğeri bağışlanmak için Ömer GEZİCİ

C 200. Sahte olan çıkar için yapılandır. İtle olur. Gerçek olan ise hakikat uğruna yapılandır. Kalple olur. Tekin ÖZBEY

C 200.Sahte, çürük belgelerle işten sıyırmaya çalışmak, menfaat sahibi insanların oyunlarıdır. Bu tür sahte işlerle meşgul olmak hem kendimize hem de toplum yapısına darbe indiriyoruz, demektir. Emre Özden

C 200. Tövbeyi Allah özrü insan kabul eder.Sahte ve gerçeği adrenalinde fark edebiliriz.Mahmut ERBAY

C 200.Özür anlık hatalarda yapılır, tövbe ise büyük ve telafisi olmayan hatalar için yapılır.Cebrail HAN

C 200. Özür insanlardan hata sonucu beklenir. Tövbe ise ALLAH(cc) işe kul arasındadır. Selman BÜYÜK

C 200.Özür dilediği yada pişmanlık duyduğu şeyi tekrarlıyorsa samimi bir özür dilediğini düşünmek mantıksız olur. Emine ÖZTÜRK

C 200.Eğer  gerçekten  yanlış bir  şey  yaptığında  özür  dilediğinde  veya  tövbe  ettiğinde,eğer   yanlışını  bir  daha  yapmazsa  bu  geçektir.Sahte  özür  dilediğinde  veya  tövbe  ettiğinde  yanlışlarını  yapmaya  yine  devam  ederler. BARIŞ DEMİRTAŞ

C 200.Sahte ve gerçek arasında ki fark doğruyla yanlış arasındaki fark gibidir. Özür dilemek bir insanın kalbini kırdığımızda ve pişmanlık hissettiğimizde kırgınlığını ortadan kaldırmak için yaptığımız davranıştır. Tövbe ise yaratıcının koymuş olduğu emirlere uymayıp hata yaptığımızda bizi bağışlaması için ve bu hatayı tekrarlamayacağımızı belirttiğimiz duadır. Kerime TAŞ

C.200 özür anlık farkında olmadan yapılan durumlar için dilenir.Tövbe ise Allah a yapılır. A.KONUKSEVER

C 200. Tövbe bir daha aynı hatayı işlememek için verilmiş sözdür. Özür dilemek ise hatanın affını istemektir. Abdulmevla OKTUAY

C 200. Sahte olanlar özür diler.Gerçek olanlar özür dilenirler. Uğur YÜCEDAĞ

C 200.  Tövbe bir defa daha olmamak üzerine söylenilir. Özür ise mahcubiyet için söylenir. Sevgi ALMAK

C 200. Sahte olan tekrarlanır fakat gerçek olan tövbeden, özürden sonra aynı hata bir daha olmaz. Ercan ÇiFTÇi

C 200. Özür ve tövbe eden insan yaptığı hatayı daha sonradan tekrarlayıp tekrarlamamasıyla anlaşılır. Hatice ŞAHİN

C.200. Sahte özür özürden sonra tekrar ediliyorsa sahtedir sahte tövbe de öyledir. Zehni GÜN

C 200. Özür kullar arasındadır. Hata tekrarı azalmadığında sahtedir diyebiliriz. Tövbe bambaşkadır kalben olması gerekir takdir ALLAHINDIR.  Kadir AVCİ

C.200.insanların vücut dilleri söylediklerini tasdik eder. Buradan anlayabiliriz. Tabi yalan söylemek konusunda uzman değillerse. HAYRETTİN KARABUDAK

C.200 Gerçek hayat alanında ve davranışlarda zaten her şey ortaya çıkar. ADEM BATARAY

C.200 Gerçek özür; özür dilediğiniz şeyden vazgeçmektir.  İRFAN CEYLAN

C.200 Gerçekte tövbe işlediğinize günaha bir daha dönmemektir. SEVDETA ŞİŞMAN

C.200.Gerçek tövbeci verdiği sözden duran kişidir diğerleri için tövbe eder gene yaptığı işe devam eder.Osman KILINÇ

C 200.Sahte, çürük belgelerle işten sıyırmaya çalışmak, menfaat sahibi insanların oyunlarıdır. Bu tür sahte işlerle meşgul olmak hem kendimize hem de toplum yapısına darbe indiriyoruz, demektir. Muhsin ERSAN

C 200.Gerçek özür dileyen bir daha o hatayı tekrarlamaz  .Firavunda çok defa tövbe etmişti ama tövbesi kabul olmadı.Çünkü beş kağıtçıydı.Hata yaptığını fark edenin özür dilemesi bir erdemdir .Bu şiarla hareket edenin samimiyeti yüzünden okunur.Bedih EROĞLU

C 200.Tövbe samimiyetle yapılmadığı sürece kabul olmaz .özür dilemek ise gerçek ve yalan yapıldığı sürece de onay görebilir. (FATİH KAPLAN)

C 200. İş oradaki samimiyette biter. ŞEHMUS AKYÜZ

C 200.Sahte özür ve tövbe etmek daha sonra yapılan davranışın tekrar edilmesi ile göz önüne atılabilir. Sahte tövbe de kaybedilen daha fazla değer varken sahte özür de kazanımların olması mümkündür. . ZEYNEL EDE

C 200. bir insanın gözleri yani iletişim aracı yalan söyleyeni tespitte önemlidir. BARIŞ HOZMAN

C 200. Gerçek özür dileyen ve tövbe edenin işlediği hatadan dolayı hissettiği vicdani rahatsızlık onun haline ve tavrına yani beden diline yansır. Sahte beden dilinde hiçbir değişiklik olmaz. Fahriye İNCE C.200   tövbe ettiği konuda aynı hatayı tekrarlayıp tekrarlamadığını dikkate alırım   Celal TİLGEN
C 200.Eğer bir insan hata işleyip tövbe etse daha sonra hatasında tekrar etse o insan tövbesinde samimiyetsizdir BURHAN KORHAN                                                                                                                             C 200.Bir şeylerin sadece dil ile ifade edilmesi yetmez .Kalpten içten göz yaşlarıyla yoğrulmuş bir şekilde ifade edilmeli.Samimiyet içtenlik önemli. Meral YILMAZ

C 200. hataların tekrar düzeyinden sahte ve gerçek özür belli olabilir. Tövbe ise tekrar yapmamak üzere inandığından af dilemesidir. İBRAHİM ÖZDEMİR

C.200 tövbenin daha samimi ve gerçekçi olması lazım. Özür dilemek ise bir insana yapılan hatadan sonra söylenir söz konusu bir insan olduğu için samimiyeti tartışılır. Mehmet Fatih Şengül

C.200 Bir içi  dolu bir kap gösterirsiniz, bir de içi boş fakat kapalı olup dolu gibi gözüken bir kutu gösterirsiniz, aradaki fark bu kadar açıktır. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C 200. Sahte veya gerçek özür insanlar arasında pek fark edilmez. Sahte tövbe ise sadece kendini kandırmış eylemdir. Tövbe Allah ile kul arasında. Gerçekse ne ala, sahteyse hâşâ Allah’ı kandıramaz. Nesrin EKİNCİ

C 200. Sahte özrün sadakati yoktur, güvenilmez. Fakat gerçek özünün samimiyeti ve liyakati vardır. SİNAN UZUNDEMİR

C 200. İnsanlar arasında etkileşim vardır. Samimi olanlar her davranış ve cümlesiyle karşısında ki insana doğruyu olduğu gibi yansıtır. Murat ÇELEN