S 166.İnsan, fert ve toplum; ne zaman ve hangi koşullarda işlediği günahının/larının cezasını hemen çekmeyi hak eder?

İp ucu;başka fert, toplumların ve varlıkların örneğin dünyanın (küresel ısınmayı düşünün!!!) haklarını gasp ederek, yaşam döngülerini veya fıtratını zorlayarak nefsi müdafaaya ve kendini yenilemeye mecbur bırakmak….vb koşulları veya Semud ve Lut kavimini düşünün.

 

C 166.Semud ve lut kavmi iyi bir örnek. ancak onlar yerel ölçekteydi korkarım ki bu seferki kıyamet olur. Çünkü doğaya  kendini yenilemesi için hiç şans vermiyoruz . Son gülen iyi güler. hadİ hayırlısı. Hamit MENÇUK

C 166. Gerçek vicdan sahibi bir insanın bırakın büyük zararlarda veyahut büyük günahlarda bile, dahi küçükleri olsa da vicdanen rahatsızlık duyar. Vicdanını hiçbir insan kaybetmemiş, sadece ya fakına varamamış veyahut kandırmıştır. Bunlarında sebebi hali kendisi, çevresi, yaşam tarzının kendisince kendisine kazandırdığıdır. Çünkü ister vicdan ister sağ veya sol duyu tanımının farkına varanlar ancak böyle algılarındaki huzuru bulmalarındandır. Genelde kendilerini kandırmak istemediklerinden kaynaklanır. Dinin sadece vicdan hürriyeti olmadığı yaşam tarzından da ve algıdan da anlaşılabildiği gibi vicdansız insanların çoğalmamasının kanıtıdır. Çünkü her insan, insanda bulunan her mevcudiyetin farkına varamadığı gibi farkına varanda istemi haliyle aldana bilir ki ; yaşam tarzına yansıtır. İşte Ad, Lut, Semud, vb gibi kavimlerinde hali ayanı budur. Çünkü insan ne yaptığını bilmiyor, hayvanlar zaten hallerine göre biliyorlar ve yaşıyorlar! M. Sait DEMİR

C 166.İnsan işlediği günahın cezasını ya hemen yada ilerde çeker.Bazılarını dünyada,bazılarını ahrette.İnsan tövbe ederse kul hakkı dışındaki bütün günahları affedilir.Kul hakkı ise sahibinden helallik ister. İdris MANTAŞ
C 166.
Geçmişte her türlü günahı işleyen toplumlara Allah hak ettikleri tufanlar yaratmıştır. Bazı insanları günahının bedelini öderken bazıları ise Ahrette öder. Doğan ERGÜN

C 166. - Yanı başındaki toplum aç, sefil ve felaketler içerisinde yaşarken zenginlik içinde yaşayıp umursamaz ve aldırmaz bir toplum . Hatice TUNCER.

C.166 aşırılaştığı zaman … Mesut ASLAN

C.166 Kul hakkını cezasını çekmeyi hak eder çok önemli bir haktır tüm haklar önemlidir ve cezasız kalmamaktadır. BAHAR YILDIZ

C 166.Bir insanın geleceği ile oynanıyorsa hatta iftira etme noktasına gelmişse .En güzel ceza bir an önce Allah’a havale etmek. Seyhan IŞIK

C.166: Var olan dengeyi sarsmaya başladığı anda ceza çekmeyi hak eder. Dilek KARABAYRAKTAR

C 166. Masum insanların canlarına kast ettiği anlar. Menşure DAĞLAR

C 166. Artık engel olacak kimse kalmayıncaya kadar. Ahmet ESER

C 166. yaptıkları bir başkasının hayatına kast ediyor ise o zaman günahlarının bedelini bir an önce çekmelidir ki başkalarına örnek olsun.CAHİT ÖZKAN

C 166. İnsanlar doğanın kabul edemeyeceği yanlışları yaptı zaman hemen cezalandırılmalı. Abdullah DENİZEDALAN

C.166 dünyanın dengesini alt üst edecek maddi ve manevi olumsuzlukların yaşam tarzı haline getirilmesi neslin veya çevrenin tahribine yol açacak rezalet ve yaşam tarzlarından vazgeçilmedikçe kurunun yanında yaşta yanacaktır. N.BİLGİN

C 166.Vicdan sahibi bir insanın bırakın büyük zararlarda veya büyük günahlarda bile, dahi küçükleri olsa da vicdanen rahatsızlık duyar. Erdinç YEŞİLYURT

C 166.İnsan işlediği günahın illa ki çeker.Bazılarını dünyada,bazılarını ahirette.ama kul tövbe ederse Allah  bu tövbeyi kabul ve edebilir günahları affedilir.Kul hakkı ise sahibinden helallik ister.Mehmet Şirin ARTUK

C.166. Allah insanlara işledikleri her günahları için tövbe etmeleri için mühlet tanır bu yüzden işlenen günaha göre ceza da değişir.Selma ZENGİN

C.166.İnsan günahlarının bedelini er yada geç ödeyecektir bu dünyada ders alması gerekiyorsa bu dünyada günahının bedelini ödeyecektir.Allah en adaletli olandır. Melek BOZANER

C.166.İnsanlar işledikleri günahların bedelini gerek hemen gerekse ölümden sonra elbet ödeyeceklerdir.Allah her şeyi en iyi bilendir.Çiğdem YİĞİT

C.166.kendine ve çevresindekilere zarar vermeye başladığı zaman. HAYRETTİN KARABUDAK

C 166.İnsan fert ve toplum başkasına zarar verdiği zaman cezayı hak eder. MUZAFFER CEYLAN

C 166. Başkasını hakkına tecavüz ettiği zaman cezasını çeker. Tekin ÖZBEY

C 166. Bazı ülkelerde o an ne yapsan hemen cezasını veriyorlar örneğin hırsızlıkta hangi elinle almışsan onu kesmeleri gibi.Osman KILINÇ

C 166.Başka insanın haklarını gasp ettiğinde hak eder.  Kerime TAŞ

C 166. Kişi yapmış olduğu durumdan kendisini pişman bir halde görüyor ise acı çekiyor ise o zaman işlemiş olduğu günahın acısını çekmek zorunda kalmıştır.Mahmut ERBAY

C 166.Eğer  kendine  ve  çevresindekileri ne zarar  verecek  günahları  cezasını  hemen çekmelidirler ki  bir  daha  aynı  yanlışı  yapmasınlar.  BARIŞ DEMİRTAŞ

C 166.Sınırları tamamen zorlamaya başlamış yani azmış ise cezasını çekmeyi hemen hak etmiştir. Emine ÖZTÜRK

C 166. sosyal hayata darbe vuracak şekilde bir hata yaparsa onun haddini bildirmek gerekir.  Veya İslami kanunlara göre bir yanlışlık yapmışsa onun cezasını vermek gerekir. Emre Özden

C 166 .sistemlerini .zülüm üzerine kurduklarında Ömer GEZİCİ

C 166. Günahta ısrar ettiği zaman insanlığı büyük felaketler bekler. Abdulmevla OKTUAY

C 166. Düzelme imkânı artık kalmayınca işler iyice çığırından çıkınca… Ercan ÇiFTÇi

C 166.Bana göre yaptığı her yanlışta cezalandırılmalıdır . Kadir AVCİ

C.166 aşırılaştığı zaman …İlyas AKTÜRK

C 166. En fazla işleyeceği günahı aşdığı zaman cezasını çeker. . Uğur YÜCEDAĞ

C 166. sosyal hayata darbe vuracak şekilde bir hata yaparsa onun haddini bildirmek gerekir.  Veya İslami kanunlara göre bir yanlışlık yapmışsa onun cezasını vermek gerekir. Muhsin ERSAN

C 166. Başka fert ve halklarının hakkını gasp ettiği zaman. Hatice ŞAHİN

C.166 Bütün evrene ihanet başladığı zaman.  İRFAN CEYLAN

C.166 Kainata ve içindekilere saygı bittiği zaman. SEVDETA ŞİŞMAN

C 166. sosyal hayata darbe vuracak şekilde bir hata yaparsa onun haddini bildirmek gerekir.  Veya İslami kanunlara göre bir yanlışlık yapmışsa onun cezasını vermek gerekir. HAYRETTİN AYDIN

C166)  Gerçekten ödenilmesi gereken bir bedel olduğu zaman onun dışında onu Allaha havale etmek gerekir. Mehmet Salih Gökan

C 166. Gerçek vicdan sahibi bir insanın bırakın büyük zararlarda veyahut büyük günahlarda bile, dahi küçükleri olsa da vicdanen rahatsızlık duyar. Vicdanını hiçbir insan kaybetmemiş, sadece ya fakına varamamış veyahut kandırmıştır. Bunlarında sebebi hali kendisi, çevresi, yaşam tarzının kendisince kendisine kazandırdığıdır. Çünkü ister vicdan ister sağ veya sol duyu tanımının farkına varanlar ancak böyle algılarındaki huzuru bulmalarındandır. Genelde kendilerini kandırmak istemediklerinden kaynaklanır. Dinin sadece vicdan hürriyeti olmadığı yaşam tarzından da ve algıdan da anlaşılabildiği gibi vicdansız insanların çoğalmamasının kanıtıdır. Çünkü her insan, insanda bulunan her mevcudiyetin farkına varamadığı gibi farkına varanda istemi haliyle aldana bilir ki ; yaşam tarzına yansıtır. İşte Ad, Lut, Semud, vb gibi kavimlerinde hali ayanı budur. Çünkü insan ne yaptığını bilmiyor, hayvanlar zaten hallerine göre biliyorlar ve yaşıyorlar! Bedih EROĞLU

C166.nasıl ki bir kasada bir bozuk elma varsa hepsini bozar.burada kurunun yanında yaş yanar.ama ben çok mutluyum benim rabbim diyor ki zere kadar şer işlerseniz cezasını çekersiniz.zerre kadar hayır işlerseniz mükafatını alırsınız.hiç bir şey boşa gitmiyor.Mehmet fatih ŞENGÜL.

C 166.İnsanlığa karşı ve rabbine olan itaatsizliğe karşı işlemiş olduğu günahların cezasını çekmelidir. (FATİH KAPLAN)

C 166.Rabbine ortak koşmak ve insanlığa karşı işlemiş olduğu günahın bedelini hemen ödemelidir. BURHAN KORHAN

C 166. Azgınlığın en üst duruma geldiği zaman. ŞEHMUS AKYÜZ

C 166. Aslında birey hiçbir konuda tek başına suçlu değildir sucu toplum yaratırken birey sadece sucu işler. Eğer bir ceza gerekirse bu ceza öncelikle toplumun tümüne verilmelidir. ZEYNEL EDE

C.166 İnsanlar kendisine ve bir başkasına zarar verdiği zaman cezasını çekmeyi hak eder. ADEM BATARAY

C.166 Diğer varlıklara zarar verdiği ve var olan dengeyi bozmaya başladığı zaman  Celal TİLGEN

C 166. İnsan işlediği günahın cezasını ya hemen yada ilerde çeker.Bazılarını dünyada,bazılarını ahrette.İnsan tövbe ederse kul hakkı dışındaki bütün günahları affedilir.Kul hakkı ise sahibinden helallik ister Meral YILMAZ

C 166. düşünmeden elindekinin kıymetini bilmeden her olgu ve olayı o anlık düşünen insanlar cezayı o an çekebilir. Selman BÜYÜK

C 166. İnsanlar işlediği günahların cezasını ya bu dünyada ya da öbür dünyada çeker. Örneğin dünyayı küresel ısınma gibi bir sorunla baş başa bırakanlar belki de cezasını dünyada bu sorunlar arasında boğularak çeker. Fahriye İNCE                                                                                                       C 166.Kişi yapmış olduğu durumdan kendisini pişman bir halde görüyorsa,acı çekiyorsa o zaman işlemiş olduğu günahı acısını çekmiş zorunda kalmış olur. Mahmut ERBAY
C.166
hayvani duyguların coştuğu anda ve ahlaksızlığın ön planda tutulduğu zamanlarda olamalıdır. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C 166.insanları aşağılarsa yani kul hakkına girerse cezasını çekmek gerekmektedir. Nesrin EKİNCİ

C 166. Kul hakkı tabi ki.A.KONUKSEVER

C 166. Uygun şart ve koşul varsa hemen çekmesi gerekir. İnsanlar cezalarının veya işledikleri günahların cezasını anında görseydi serde soyut olarak algıladıkları cennet, cehennem, kabir azabı gibi,  mükâfatları veya cezaları göreceklerinden olaylara yaklaşımları farklı olurdu. SİNAN UZUNDEMİR

C 166. Başkasının emeğini çalan hemen cezayı hak eder. İBRAHİM ÖZDEMİR

C 166. İnsan işlediği günahın cezasını hemen almayabilir hemen alması Allahın sıfatına ters düşer. Allah merhamet sahidir. Sabırlıdır. Öyle olmasaydı insanoğlunun yaratılışından bu yana insan günah işliyor ve ısrarla işlemeye devam ediyor. Murat ÇELEN