21.Yer yüzünde Müslümanların hepsi inancını asrına tam güncelleyemeyebilir bu büyük bir hata veya eksik değildir. Kimsi dini ile 1400 yıl öncesini, kimisi 500 yıl öncesini, kimisi 100 yıl öncesi…vb dini koşullarını baz alarak dini inancıyla bu gününü yaşar. Önemli olan dini inancını asrına doğru güncelleyen insanların alimlerin zamanında onlara ulaşması ve asrın soysal ve doğal tufanlarından-afetlerinde ve cehaletlerinden onları koruyabilecek çözümleri üretip geleceğe yol açmasıdır. Ayrıca;o sarın alimlerinin;Müslümanların dini inancını asrına-koşullarına eksik veya yanlış güncelleme saflık ve zaaflarını kötüye kullanan bedbahtları deşifre etmesi kusursuz önem ister. . Önemelerinin eksiğini tamamlayınız. Asrımızda Müslümanların bu zafiyetlerinden yararlanılıyor mu?
İpucu;Müslümanların
bu saf temiz duygularının ötesinde sosyal bir günah işlemelerini bedelini medyanın nasıl abartıp çökerttiğini düşünün.

C.21

            C-21 Alim seviyesinde bulunan bilim adamlarımızın bu durumu yapması mümkündür. Ama gerek devlet gerekse bazı örgütler tarafından halkın bilgili insanlar istememesi bilim adamlarımızın bu işi yapmasını engelliyor.Ayrıca bir kısım kendini bilim adamı kimliğine bürümüş insanların başkalının kuklalığını yaparak halkı yanlış bilgilendirmesi halkımızı yanlış yöne gitmeye yöneltiyor.

Ramazan DEMİRDÖĞEN

 

 

C.21)Şu anda Müslümanların %70 i belirli şartlar altında kendi şahsiyetleri adına görevlerini yapmaktadır bunlar sayesinde Müslümanlık ayakta kalıyor.

    Önermeleri ele alsak tarih eksikliği var tarihimiz üstü kapalı olarak bize sunuluyor oysa tarihçilere birçok görev düşüyor. Tarihte yaşanan geçmişi bizlere lise hayatında ÖSS tarzında anlatıp geçiyorlar. Oysa bizim hayatımız hep geçmiş olmalı geçmişin yanında gelecekte önemlidir.  Salih AYTEKİN 

 

 

C.21Hangi dönemin inanç değerlerini kendimize baz alırsak önemli olan o değeri güncelleyip yaşadığımız döneme yansıtmaktır. Fakat geçmişin diğer yargıları alıp yanlış aktarıp güncellediğimiz zaman çoğu insan tarafından bu duygular istismar edilir.Yapılan hata ne kadar küçük olursa olsun medya veya toplum tarafıdan abartılırsa hata yapan yapan kişiyi çökertip kaybedebiliriz.

BUKET ÖZÇELEBİ                                                                                                                        

 

C.22. Bir şeyi topluma empoze etmeden onun hazırlık safhasını oluşturmak lazım, atasözü ve vecizelerin geçerlilik boyutu yani doğruluk boyutunun nasıl olduğunu bulup toplumun ahlak kurallarına uygun olanlar uygulanmaya konulmalıdır. Ersin DEMİR

 

C.21 Bir Müslümancın inancı tam ise o Müslümancın saflığını ve zaaflarını kullanmak zordur. İnancı tam olmayan insanların zaafları ele geçirmek daha kolaydır. Zaman sadece menfaat işleri için çalışıyor gibi bu çağda nerde duracağını bilen kişinin zaaflarını kullanmak zorlaşır. Ancak günümüz menfaat cağı gibi görünür.   Mine Şen ALTUNTAŞ

 

C 21. Evet çoğumuz okuduğumuz duyduğumuz kadar biliyoruz. Çoğu alim ışık tutmuş geleceğimize çi bize düşen bunları görebilmek. Zafiyetlere gelince insanların duyguları ile onanan programlar yada kötü tanıtacak programların yapılması kendi çıkarlarını düşünerek yaptıkları şeylerdir. Oktay YİĞİT

 

C.21 Müslüman asrını müceddidini dinlemeli kendisine dersler çıkarmalı. Bu önemlidir ancak aksinde behis yoktur. Günümüzde de Müslümanlığın yumuşak karnı gelişmişliğe karşı durmalarıdır. Oysa İslam gelişmeyi emreder.  Salih YENİOCAK

 

C.21 İslam evrenseldir.Her çağa uygundur.Yeter ki insanlar düşünebilsinler.Müslümanlar da hata yapabilir fakat medya yapılan bu hatayı topluma sunar ve böylece toplum İslam’dan uzaklaştırılır. Şengül GİYEN

 

C.21.Bir insana 1400 yıl öncesi yapılan ibadetler tatmin ediyorsa günümüzde de o ibadetleri yapar.Bu kalbini tatmin olmasına bağlıdır.Fakat Allah CC. Değişen koşullara uyumlu olarak tek tek peygamberler göndermiş önce Kuran –ı Kerim değil de suhuflar halinde ilahi kökenli sözlerini insanlığa bildirmiştir.İbadetlerimizin ana kaynağı Kuran-ı Kerimdir.Gerisinin hepsi cehalettir.Dünyada bir çok din cahili vardır.Bunlara en sade biçimde doğru bilgileri anlatmak gerekir.Fakat bu bilgileri almak istemeyen almaz ve değişmez.Mesela hocaların çıkıp kanaldan kanala senin ki yanlış benim ki doğru diye kavga etmesi topluma özellikle dinimizin ayrıntılarını öğrenmeye çalışan gençlere kötü örnek olmaktadır.Medyada bu kavgaları magazin programlarında gösterip bu din bilginlerinin yaptığı hatayı çok iyi kullanıyorlar.Zehra AKTI

 

C.21. Yeter ki inanmalıyız .Dini de isteklerimize göre çekmemeliyiz. Bu gün bunu yapan, sihir, büyü yapan insanların düştüğü bedbahtlığa inanan bir çok insanda bu kuyunun içine düşer.

Cansu KAHİLOĞULLARI

 

C.21 İnsanlar başkalarının inançlarına saygılı davranarak kendi inançlarını yaşayabilirler.Ama inançlarını yaşarken de başkasının özgürlüğünü engellememek koşuluyla.Fatma DURUŞ                

 

 

C.21.Allah Müslümanlara yol göstermesi için Kur-an’ı göndermiştir.Kullarının doğruyu bulmaları için kutsal kitaptan yararlanmalarını istemiştir.Ancak günümüz insanının Kur-an’ı anladıklarını onu hayata uyguladıklarını düşünmüyorum.Medyamızda bu konuda kişilerin düşüncelerini çöktürmeye yönelik bir politika izliyor ve başarılıda oluyor.MÜZEYYEN KAPLAN

 

C.21. O asrın alimleri Müslümanların dini inancını asrına eksiz ve yanlış güncelleme yapmasıyla   bunu kötüye kullanan bedbahtların da deşifre etmiş olur. Günümüzde bunlardan çok bulunmaktadır. Pınar TORAMAN

 

C.21 Hangi dönemin inanç değerlerini baz alırsak alalım o inanç değerlerini günümüze yansıtmalıyız.Geçmişin değer yargılarını yanlış değil doğru şekilde güncellemeliyiz.yoksa medya buna kullanarak dinimize zarar verir. Sema YEŞİLYURT

 

C.21.Evet Müslümanların zaafları olabilir. Hatasız kul olmaz. Önemli olan farkına varıp düzeltmek. Ama medya ya da İslam düşmanları Müslümanların böyle zaafları peşindedir her  zaman ve yakalandı mı bu zaaf tüm dünyaya yayılıp insanlara, toplumlara Müslüman kötü tanıtılır.  Türkan ÖZARAZ

 

C 21.Bizlerin dinimizi bizden öncekiler gibi yaşaması beklenemez. Zaten yüce Rabbim bizlere  çok çok güzel şeyler ve kolaylıklar sunmasından belli değil mi.

Örneğin:Bir evliyanın uzun yıllar yaşadığı bir süreci şuan birkaç ayda yaşanılıyor. Ve ahir zaman zamanın zorluğu da göz önünde bulundurularak bu hatalar biraz daha en azından bizler tarafından göz yumulmalı. Zaten görende belli affedecek yada affetmeyecek olanda belli. Zehra SEMİZ

 

 

C.21.Bütün Müslümanların kuran ruhuyla alakadar olduklarını sanmıyorum. En büyük cehaletleri bundan geliyor. En büyük eksiklikleri de bunu yapabilseler güncelleme sorunu yaşayacaklarını sanmıyorum. Kuran ruhunu anlamanın neden bu kadar üzerine düşüyorum. Çünkü kuranın ruhu bizi yaratanın ruhu, asıl sevgimizin ruhudur. Barış TURAN

 

C.21 Bu güne kadar dört kitap ALLAH CC’HU tarafından insanlara gönderilmiştir. Ama üç tanesinin aslı bozulmuş sadece bütün insanları alakadar eden son kitap olan KURANI KERİM’İN aslı bozulmamıştır.Önceki kitaplar hakkında pek bir şey bilmiyorum, ama son kitabımız ayet ve hadisleriyle insanlara doğru bir şekilde eksiksiz bilgileri içinde barındırarak insanlığın geleceği yönünü içinde barındırarak yanlış koşullar ve yollardan uzak durmasında rehberlik etmiştir. Bugün çevremde hala eski kafayla hareket eden insanlar görüp tanık oluyorum. Bunlar her şeyin farkındalar ama kendilerini sorumluluk sahibi etmiyorlar. Ama sonuçta öbür dünyada her şeyin hesabı bizden sorulacaktır. Bu dünyada sıkıştığımız zaman bahaneler bulup yada yalan söyleyerek kendimizi kurtarabiliriz ya öbür dünyada kendimizi kurtaramayız bunu bilmek gerekir…         Deniz BÜYÜKERTAŞ

 

C.21 Gerici kişilerin Müslümanların bugünü değil geçmişi, yüz yıllar öncesini yaşamalarını isterler. Aslında yaptıkları en büyük kötülüğü görmezler. İnsan dinini de zamanında yaşamalıdır.

 ( M. Onur YILDIRIM)

 

C.21 Ülkedeki bu ahlaki çöküntü zaten insanların 1400 yıl öncesini fütursuzca günümüze uydurmaya çalışmasından kaynaklanmıyor mu? Müslüman ve aynı zamanda iyi niyetli olanların bu anlamsız çabaları elbette kötü niyetliler tarafından kullanılıyor. Neşe ERAY

 

C.21. Dini siyasete alet ettikleri için, çoğu Müslüman kullanılıyor. . Rıfat AKYAVUZ

 

C.21. Müslümanlar ister 1400 ister 500 ister 100 yıl öncesinin dinini yaşasınlar. Sonuç olarak dinimizin belli başlı kuralları mevcuttur. Bunlara inanarak yaşamımıza yansıtırız. Ve bu bir gerçektir ki imanı kuvvetli olan insan hiçbir saptamaya kulak vermez. Bedbahtlara gelince ; dini hep böyle yıpratmaya çalışanlar, asırlar boyu günümüze kadar süregelmişlerdir. Bunlar Müslümanların zaaflarından yararlanarak onları kötü yollara itmişlerdir. Önemli olan dinimizi tam olarak yaşayıp, bu gibi despotlara kulak vermemektir. Yusuf ERGİN 

 

C.21.  İslam dini kolaylı dinidir. Bu konuda birçok da ayet vardır. Geçmişten günümüze kadar yaşam koşulları birçok değişikliğe uğramıştır. Bu değişiklikler de öyle göz ardı edilecek kadar basit değişiklikler de değildir. Netice de Yaradan da insanları yaratırken bunun gibi birçok değişikliğe adapte olacak özellikleri insana bahşetmiştir. Örneğin içinde bulunduğumuz çağ teknoloji çağı olduğuna göre ve insanlar da bu imkânları iyi kullandığında dinen de hiçbir mahsuru yoktur. Zira birçok âlim ve din bilgini de günümüzde bu teknoloji ürünlerini kendi alanlarında da kullanmaktadır. Ancak bazı dar kapasiteli insanlar ve onları kullanan kapitalistler tarafından insanlarımıza bu teknoloji ürünleri yanlış ve dine aykırı olarak tanıtılıyor ve sonuçta da insanımız çağın gerisinde kalarak dinlerini yaymaktan yoksun kalıyorlar. Fakat eğer bizim insanlarımız da bu olanaklardan yararlansalardı ve dini bu yollardan da anlatsalardı kapitalistlerin de önü engellenmiş olacaktı. Gani KISACA

 

C.21. Müslümanlar dinlerini ya bir âlimin gösterdiği yoldan ya da direk Peygamber efendimizin(sas) gösterdiği yoldan yaşamaya çalışıyor.   Âlimlerde Peygamber efendimizin(sas) gösterdiği yoldan gidiyor. Asrımızın alimleri insanlara dini yanlış anlatan veya bazı konuları saptıran kişileri deşifre etmesi ve bu kişilere karşı somut bilgiler öne sürerek bu kişilerin savlarını çürütmeleri gerekir.

Salih ERKEN

 

C.21.İslamiyet belli bir zaman diliminin dini değildir. Tüm geçmiş ve gelecek zamanları kapsayan, olguları evrensel olan bir dindir. Kalkıp ta, 1000 yıl öncesi İslamiyet, 500 yıl öncesi İslamiyet, türünden söylemlerde bulunmak doğru değildir. Bu şekil de ifadeler de bulunmak İslamiyet in; sosyal, ekonomik ve siyasal yapısına göre şekillendiği izlenimi verir. Yani temel İslamiyet in, Müslümanlığın temel değerleri sürekli değiştiği fikrini uyandırır insanda. Ama aslına baktığımızda böyle bir şeyin söz konusu bile imkânsızdır. Müslüman insan değişebilir ama Müslümanları Müslüman yapan değerler asla değişmez. Bu türden yanlış farazilere kaplamak yersizdir. Ha kendi döneminin İslam âlimleri, o çağdaki insanları, var olan yapılanmaya bağlı olarak yol gösterebilir. Ama bu demek değildir ki, İslamiyet çağa göre farklılık gösterir.

        Asrımızın Müslümanları da bu şekilde bir zafiyet duygusundan yararlanılıyor. Çünkü insanların dini duyguları, su istimal edilerek, Müslüman kesimlerin kullanıldığı ayan beyan ortadadır. Seyithan GÜNEŞ

 

 

C.21 Toplumar yaşadıkları dönemlerde her asrın büyük alimlerini, bilgelerini örnek alarak asrın getirdiği değişimlerden bir miktarda olsa sakınırlar. Her insandan dört dörtlük olması zaten beklenemez. Kişi dinini en doğru şekilde içinde yaşatabiliyorsa bu elbet yaşamına da nakleder. Her asırda bunlardan yararlanmak istiyenler olduğu gibi bu asırda da var ve olacak.

Özlem SÜTÇÜ

 

C.21 İslamiyetin sınırları geniştir.Bazı insanlar var ki; İslamiyeti dar kalıplar içine alarak insanları korkutup dini yanlış öğretiyorlar. Ramazan VARIŞ