S61.Müzik nefsin-zekanın ibadetler ruhun-aklın gıdasıdır? Soru önermesi doğrumudur? Neden?
C.61:Müzik her şeyin gıdasıdır.Gerçi sanat desek daha doğru olur.          Ali Rıza SERTKAYA 
C.61:Yanlıştır. Çünkü ruhun asıl gıdası müziktir… Eee biz böyle öğrendik.Rıdvan ERTUŞ   
C.61:Doğrudur. İnsan vücudunun besine, gıdaya ihtiyacı olduğu kadar; nefsinde müzikle beslenmeye ihtiyacı vardır. Ruhun, aklın huzura kavuşması için de ibadete ihtiyaç vardır. DeryaAKAY  
C.61:Doğrudur. Yapıldığında pozitif etli etmediği için.                               Murat AKBAŞ
C.61:Değildir. Zeka ve nefis isteğe bağlı ibadeti de yapar. Tarık SOYALAN
C.61:Müziğin cinsine bağlı. Eğer şehvani duyguları uyandırırsa o zaman akla değil nefise hitap eder. Ama ibadetler ruha ve akla hitap eder. Çünkü nefis pek ibadetten hoşlanmaz hoşlanmadığı şeyde gıdası olmaz zaten.FETULLAH İNCE
C.61:Doğrudur. Çünkü müzik bir haz alma aracıdır. İbadet ise ruhani bir olgudur.MEVLÜT ALTINDAĞ
C.61:Doğrudur. Mevlana da ney sesinden ilham almamış mıdır?   ALİ NAZLI
C.61:Müzik kalbin, ibadetler ruhun gıdasıdır. Çünkü müzik sesi kalbin çalışmasını hızlandırır, ibadetler ise insanın üzerindeki kötü havayı kaldırarak ruhu besler. İbadetleri, aşıya benzetebiliriz. Bizi çevremizde bulunan bakteri ve virüslere karşı korur. Kadri ÇİMEN
C.61:Evet doğrudur. İnsan nefsi dünyevi şeylerle meşgul olmayı sever, ruh da ibadetle Allah’ yaklaşmayı ister. O yüzden nefse müzik, ruha da ibadet iyi gelir.                GÜLSÜN KARSLI
C.61:Yanlıştır. Doğrusu İbadetler nefsin ve ruhun müzik ise aklın ve zekânın gıdasıdır.Kasım AKTOPRAK
C.61:Doğrudur.Bizim nasıl besin alıp beslenmemiz gerekiyorsa.ruhun ve nefsinde beslenmesi gerekir.Nefsin-zekanın gıdası müzik.Ruhun gıdası ise ibadettir                                    Veli Yasak
C.61:Doğrudur. Çünkü nefis ve zeka dünyevidir. Akıl ve ruh hem dünyevi hem de uhrevidir. ABDULKUDÜS KORKMAZ
C.61:Bence bu görecelidir.Kişiden kişiye göre değişir.Müzik dinleyerek yada ibadet ederek haz alamayanlarda vardır. VEYSİ DEMİR
C.61:Dinlediğimiz müzik nefsin ihtiyacı olduğu gibi manevi ibadetler de ruhun ihtiyacıdır. Ayet-i Kerime’de de buyrulduğu gibi “kalpler ancak Allah’a zikretmeyle tatmin olur”. MENDUH SAYPAK
C.61:Bu önerme kısmen doru değildir. İbadetler ruhun gıdası olabilir.ama diğerleri olamaz. M. Emin.Arı
C.61:Bazen tam tersi oluyor. İbadetle nefsini doyurup kontrol altına alabiliyorsun müziklerde ruhunu dinlendirirsin .Mesut KAÇMAZ
C.61:Doğrudur. BARIŞ BOSTANCI
C.61:Müzikle kişi nefsini tatmin eder. Kişinin ruhen de tatmin olabilmesi için ibadet etmesi söz konusudur. Aziz BİÇEN
C.61:bence doğru değildir. Müzik dinlemeyen birinin zekası gelişmemiş midir yani? YUNUS BAYRAK
C.61:Genellikle insanlar müzik dinlemeyi sever ve üşenmeden bu işi gerçekleştirir. Sürekli bir ihtiyaç haline getirir. Sürekli istenen ve sıkılmadan yapılan bir iş olduğundan nefsani olduğunu kabul edebiliriz. Ama ibadeti nefis kabul etmez, ağır gelir. Akıl ve ruh yapılması gerektiğini bildiği için nefse tabi olmaz ve akıl doğru olanı yapıp ibadete devam eder. Çünkü fıtrat gereği eğlence nefis ürünüdür. Ama iyi olan faydalı şeyleri aklın yol göstermesi ile gerçekleştirir. H.Uğur MUMCU
C.61:Doğrudur. Müzik hayvani duyguları kabarttığı zekanın, ibadet insanın özgün yönlerine hitap ettiğinden. Esat KAN             
C.61:evet doğrudur. Çünkü her insan farklı bir kişiliğe sahiptir. Bundan dolayı zekası ve nefsinde farklıdır. Ve dineldikleri müzikler farklılık gösterir.                         Fırat AYDINARIĞ                   
C.61:hayır müzik ruhun, ibadetler başka şeylerin gıdasıdır.                      Talat bozkurt
C.61:Tam katılmıyorum. İbadet etmek zor olmayabilir. Rumuz = Öfkeli  
C.61:
Bilmem. rumuz:SU
C.61:
Doğrudur.Nefsin ve zekanın gelişmesinde müzik önemli bir yer alır.Ama bu müzik çeşidine göre değişiklik gösterir.Ters etki de yaratabilir nefis ve zeka üzerinde.Aynı şekilde İbadet iyi ahlakı oluşturan bir unsurdur.İyi ahlakta Ruhun ve aklın gıdasıdır.                                       M.TEVFİK
C.61:
Doğrudur. Çünkü kişiler bunları yaparak rahatlar sorunlarını çözmeye çalışır dinlenir. Böylece hayata bakış açılarını değiştirmiş olurlar.             Coşkun               
C.61:
Doğrudur,çünkü müzik zekaya yöneliktir,ibadetle sadece ruhumuzu zenginleştireceğinden doğru olarak görüyorum. Serhat                                                                       
C.61:
evet. Böylelikle beslenirler ruhları ve nefisleri-zekâları. Seda                                                      C.61:Doğrudur.ama tam terside olabilir.                  Mehtap                                                                         C.61:Doğrudur.İbadetler insanı yaratana yaklaştırır. Müzik denildiği gibi  ruhun gıdası olmayıp nefsin gıdasıdır. Ziya                        
C.61:
Müzik nefsin zekanın gıdası değildir.ama ibadetler ruhun-aklın gıdasıdır.       NURGÜL
C.61:Doğrudur.Ancak müzikte zaman zaman duygulardan ziyade akla hitap edebilir. SÜMEYRA
C.61:önermesi doğrudur,çünkü çeşitli nefis mertebeleri bulunmaktadır.nefsi emare,nefsi müsevvile.Mustafa ATEŞÇELİK
C.61:eğer kişi bu davranışları yaparken mutlu oluyorsa neden olmasın. çünkü gerek ruh gerekse de zeka rahatladığında bu sorunun cevabı da evettir. Muharrem NADİROĞLU
C.61:cevap:nefis dinginleşip zeka kıvrımları titreşiyorsa evet müzik gıda,ruh huzura kavuşup akıl olgunlaşıyorsa evet ibadet gıdadır. Duygu Işık
C.61:kişiden kişiye değişir. Murat Güzel
C.61:katılmıyorum.        Ahmet Ateş
C.61:
İbadetler ruh ve aklın. Müzikte nefis ve zekanın gıdasıdır. Doğrudur. Erdal ŞİMDİ
C.61:müzik sadece nefsin değil ruhunda gıdasıdır.tabi ki ibadet olmaksızın güzel ahlak yaşantısı olmadan müziğin olmasının pek bir anlamı yoktur. Erol Özlü
C.61:müzik ruhunda gıdasıdır     Sedat KARAKOÇ
C.61:doğrudur. çünkü müzik insanda bulunan bütün değerlere hitap eder.     Seval Dalkılıç
C.61:doğrudur çünkü etmenler zinde tutarlar       İSAERGÜNTOP
C.61:nefisle ruhu,akılla zekayı farklı kafe ye koydunuz.önermeyi doğru bulmuyorum. Halis Kaya
C.61:müzikle zeka ibadetle akıl arasında bir bağlantı kuramadım.Fatma
C.61:doğrudur.rahatlatıcı etkisi varsa doğrudur. Yasin Kalemli
C.61:Doğrudur. Çünkü müzik ile rahatlayan insan ibadetleri ile de ruhunu ferahlaştırır. ERTAÇ YALÇIN
C.61:Doğrudur:bedenimizin tatmin eden şeyler gibi ruhumuzu da tatmin eden şeyler vardır. Mustafa YILDIRIM
C.61:Doğru müzik ruhun gıdasıdır.ibadet ruhun gıdası kesin.bunu ister İslam da olduğu gibi namazla,ister dua ile isterseniz ateistlerin bile yaptığı rahatlama yöntemi yogi,meditasyon v.b. ile yapın.sonuçta o transa geçip ruhun rahatlaması lazım.                Münevver ŞAHİNKAYA
C.61:evet doğrudur.müzik ve ibadet ruhun gıdasıdır.                                Naciye ATAMAN
C.61:doğrudur.müzik ruhu yüceltir ibadet ise güvenlik hissi yaratır. NAZIM SEVEN
C.61:Doğrudur zekanın nefsin , ruhun ve aklın besinlere ihtiyacı vardır bunlar ise müzik ve ibadettir. Onur Aydın
C.61:Müzik nefsi yoğunlaştırır zekanın boşluklarını doldurur ibadet insanların iç dünyasını aydınlatıcıdır. ŞUAYP CENGİZ
C.61:Yanlıştır. Müzik ruhun-aklın gıdasıdır. Dinlendirir. İbadet nefsin-zekanın gıdasıdır. Huzur verir.  NİHAT PİŞKEN
C.61:Doğrudur.  ERTAN ARTUÇ
C.61:Evet doğrudur. Müzik ruhu dinlendirir. İbadet ise ruhun huzur bulmasını sağlar.GÜLCAN MERTYÜZ
C.61: evet müzik nefsin, ibadet ruhun gıdasıdır. HasanÇelik
C.61:Doğrudur veya doğruya yakındır. . ÖMER FARUK YILDIZ
C.61:Müzik nefsin, ibadet de ruhun gıdasıdır. Zeka için maddeye somut şemalara, akıl için de tefekküre soyut şemalara ihtiyaç vardır. Eğer tefekkür ibadet ise önerme doğrudur.SELAHATTİN KAYA
C.61:20. soruda da verdiğim cevap gibi; zeka daha çabuk anlama kavrama, idrakte çabukluktur. Zeka ve akıl kavramlarını burada karıştırmamak gerekir. İbadet yapan biri zeki olamaz mı? Müziğinde helal olanı ruha gıdadır. Kuran-ı Kerimin güzel bir makamda ve sesle okunması ruha gıdadır. Cenabı hak her şeyin helal ve haram olanını yaratmış tercihi insanın iradesine bırakmıştır. Nefsinde çeşitleri vardır. Nefsi marziyye için ibadetler gıdadır.       Şems
C.61:Aslında her insan müziğe ilgi duyar ama dine ilgi duymayan insanlarda vardır. Ekseriyeti inanmayan insan için ibadet bir anlam ifade etmez onun için gıda oradan gelmez akıldan gelir mantık yürütmeden gelir sosyolojiden gelir evrimden gelir. Ama şunu belirtmekte fayda var her türlü psikolojik rahatlama aracı insan evladı için gerekli bir şeydir. Semih YALÇINKAYA
C.61:
Bence doğrudur. Bir anlamda fiziksel ve ruhsal yapının tatmin olmasıdır.Ahmet AYDOĞAN C.61:Evet. Çünkü bu tür şeyler insanların arzu ve isteklerin dizginler.                  Nurgül AY
C.61:Psikolojik olarak insan nefsi-zekası müzik dinlemek insanın ruhu ibadet etmek ister.çünkü  nasıl ki gıda alarak açlık gideriliyorsa insanın ruhu ve nefsinde bu şekilde açlığını giderir. RESUL ADANAŞ
C.61:
Doğru değildir. Müzik nefsin, ibadet ruhun gıdasıdır.                            M. Sinan TAŞ                        C.61:Nefis-zeka dünyevi olduğu için müzik onun kanalındadır. Ruh ve akıl ise dünya- ahret dengesini kurduğu için ibadet onun gıdasıdır. Önerme doğrudur.                                  NAYİP Koç                                  C.61:Katılıyorum… yalnız bütün müzikleri nefse vermek biraz haksızlık olur, ruha ibadeti hatırlatan müzik ruh ve aklın gıdası olabilir. KÂMURAN BİLDİK
C.61:Müzik ruhu gıdasıdır diye biliyorum. Nefis, zekâ ve akla etkisi hakkında bilgin yoktur. Müzik insanın ruhunu dinlendirdiği için insanı rahatlattığı için ruhun gıdasıdır.  Hüsnü ŞAKI
C.61:İbadetler ruhun gıdasıdır.Fakat nefis,zeka ve akıl bence müzik ve ibadetler dışında farklı şeylerden beslenir.Örneğin nefsimizin neyle beslendiği bilemeyiz.Dolayısıyla soru önermesine katılıyorum.     GÜLTEN SÖKMEN
C.61:Evet çünkü müzik insanın iç dünyasının sanki bir düz ayna gibi yansımasıdır.Faruk KARAHANLI                
C.61:Abartıdan uzak olması kaydıyla doğrudur. çünkü müziğin dinlendireni vardır, çıldırtanı vardır. Bunun gibi ibadet gösterişten uzak, gönülden yapıyorsa güzeldir, abartılı ise sadece sorun oluşturur. Ekrem MANAY
C.61:ruh ve akıl kanaatkâr olabilirken zekâ ve nefis doymak bilmez. Belki bu yüzden ibadetler hep aynı kalırken müzik hem değişiyor hem de hayatları şekillendirip değiştiriyor.         BELÇİM HAKAN                    
C.61:Aynı soruya 19. soruda cevap verilmiştir.         Taner Gider
C.61:Önerme doğrudur. Müzik bedenin birtakım ihtiyaçlarını karşılamakla beraber nefsi doyurur. İbadet ise aklımızı ve ruhumuzu manevi anlamda dinlendirir. MÜZEYYEN ADSOY
C.61:
Doğrudur çünkü  nefis eğlenceye bakar, ruh ise daha çok ibadet ve tefekküre  bakar. İLYAS ARVAS
C.61:Kısmen doğrudur. Çünkü müzik bazen nefsin gıdası olduğu gibi aklında gıdası olabilir yada ruhun.     BEHİYE DAĞ
C.61:Önerme doğru değildir.İbadetler ruhun gıdasıdır doğru müzik nefsin gıdası değildir.Nefsi zekayla terbiye edebiliriz.Nefsi ıslah edip, temizleyip, düzeltebiliriz.DERYA NURAY YILGAN
C.61:Doğrudur çünkü  nefis eğlenceye bakar, ruh ise daha çok ibadete bakar.      Edip Güllü
C.61:
Bazen müzikte ruhun gıdası olabilir. Kenan ÇEVİK
C.61:
Doğrudur. Çünkü müzikteki sesler bazen insanın içinden sehvi duyguları artıracak etkiler yapabiliyor. Yani nefsi direk harekete geçiriyor. Müzikteki bir çok ahenk, ritim, güzel sözcükler de gerek işitsel zeka, gerekse zihinsel zekayı besleyici nitelikte oluyor. İbadetler ruhu tertemiz hale getirir. Böylece ruhu temiz olan bir insan daha sağlıklı ve akıllı hareket eder. Kenan DOĞAL
C.61:
Doğrudur. Ancak nefis şımartılırsa önüne geçilemez.                       Mehmet YİĞİT
C.61:
Doğrudur, sayılanların malum olguların sıhhat ve rahatını sağladığından. Nurettin ÖZBEK              C.61:Doğrudur             SENAR Bulut
C.61:
Bu soruya 19.soruda cevap verdim.                                       ZENNURE HALİLOĞLU
C.61:
Evet doğrudur.Ruh bazen istenilen seslerle kendini rahatlatabilir.müzikte o ruhun tarzına değişebilir. Deniz yalçın
C.61:Doğru değil.Bunun tam tersi doğrudur.
.         GÜZ YAPRAĞI
S61.Müzik nefsin-zekanın ibadetler ruhun-aklın gıdasıdır? Soru önermesi doğrumudur? Neden?
C.61:Müzik her şeyin gıdasıdır.Gerçi sanat desek daha doğru olur.          Ali Rıza SERTKAYA 
C.61:Yanlıştır. Çünkü ruhun asıl gıdası müziktir… Eee biz böyle öğrendik.Rıdvan ERTUŞ   
C.61:Doğrudur. İnsan vücudunun besine, gıdaya ihtiyacı olduğu kadar; nefsinde müzikle beslenmeye ihtiyacı vardır. Ruhun, aklın huzura kavuşması için de ibadete ihtiyaç vardır. DeryaAKAY  
C.61:Doğrudur. Yapıldığında pozitif etli etmediği için.                               Murat AKBAŞ
C.61:Değildir. Zeka ve nefis isteğe bağlı ibadeti de yapar. Tarık SOYALAN
C.61:Müziğin cinsine bağlı. Eğer şehvani duyguları uyandırırsa o zaman akla değil nefise hitap eder. Ama ibadetler ruha ve akla hitap eder. Çünkü nefis pek ibadetten hoşlanmaz hoşlanmadığı şeyde gıdası olmaz zaten.FETULLAH İNCE
C.61:Doğrudur. Çünkü müzik bir haz alma aracıdır. İbadet ise ruhani bir olgudur.MEVLÜT ALTINDAĞ
C.61:Doğrudur. Mevlana da ney sesinden ilham almamış mıdır?   ALİ NAZLI
C.61:Müzik kalbin, ibadetler ruhun gıdasıdır. Çünkü müzik sesi kalbin çalışmasını hızlandırır, ibadetler ise insanın üzerindeki kötü havayı kaldırarak ruhu besler. İbadetleri, aşıya benzetebiliriz. Bizi çevremizde bulunan bakteri ve virüslere karşı korur. Kadri ÇİMEN
C.61:Evet doğrudur. İnsan nefsi dünyevi şeylerle meşgul olmayı sever, ruh da ibadetle Allah’ yaklaşmayı ister. O yüzden nefse müzik, ruha da ibadet iyi gelir.                GÜLSÜN KARSLI
C.61:Yanlıştır. Doğrusu İbadetler nefsin ve ruhun müzik ise aklın ve zekânın gıdasıdır.Kasım AKTOPRAK
C.61:Doğrudur.Bizim nasıl besin alıp beslenmemiz gerekiyorsa.ruhun ve nefsinde beslenmesi gerekir.Nefsin-zekanın gıdası müzik.Ruhun gıdası ise ibadettir   Veli Yasak
C.61:Doğrudur. Çünkü nefis ve zeka dünyevidir. Akıl ve ruh hem dünyevi hem de uhrevidir. ABDULKUDÜS KORKMAZ
C.61:Bence bu görecelidir.Kişiden kişiye göre değişir.Müzik dinleyerek yada ibadet ederek haz alamayanlarda vardır. VEYSİ DEMİR
C.61:Dinlediğimiz müzik nefsin ihtiyacı olduğu gibi manevi ibadetler de ruhun ihtiyacıdır. Ayet-i Kerime’de de buyrulduğu gibi “kalpler ancak Allah’a zikretmeyle tatmin olur”. MENDUH SAYPAK
C.61:Bu önerme kısmen doru değildir. İbadetler ruhun gıdası olabilir.ama diğerleri olamaz. M. Emin.Arı
C.61:Bazen tam tersi oluyor. İbadetle nefsini doyurup kontrol altına alabiliyorsun müziklerde ruhunu dinlendirirsin .Mesut KAÇMAZ
C.61:Doğrudur. BARIŞ BOSTANCI
C.61:Müzikle kişi nefsini tatmin eder. Kişinin ruhen de tatmin olabilmesi için ibadet etmesi söz konusudur. Aziz BİÇEN
C.61:bence doğru değildir. Müzik dinlemeyen birinin zekası gelişmemiş midir yani? YUNUS BAYRAK
C.61:Genellikle insanlar müzik dinlemeyi sever ve üşenmeden bu işi gerçekleştirir. Sürekli bir ihtiyaç haline getirir. Sürekli istenen ve sıkılmadan yapılan bir iş olduğundan nefsani olduğunu kabul edebiliriz. Ama ibadeti nefis kabul etmez, ağır gelir. Akıl ve ruh yapılması gerektiğini bildiği için nefse tabi olmaz ve akıl doğru olanı yapıp ibadete devam eder. Çünkü fıtrat gereği eğlence nefis ürünüdür. Ama iyi olan faydalı şeyleri aklın yol göstermesi ile gerçekleştirir. H.Uğur MUMCU
C.61:Doğrudur. Müzik hayvani duyguları kabarttığı zekanın, ibadet insanın özgün yönlerine hitap ettiğinden. Esat KAN             
C.61:evet doğrudur. Çünkü her insan farklı bir kişiliğe sahiptir. Bundan dolayı zekası ve nefsinde farklıdır. Ve dineldikleri müzikler farklılık gösterir.                         Fırat AYDINARIĞ                   
C.61:hayır müzik ruhun, ibadetler başka şeylerin gıdasıdır.                      Talat bozkurt
C.61:Tam katılmıyorum. İbadet etmek zor olmayabilir. Rumuz = Öfkeli  
C.61:
Bilmem. rumuz:SU
C.61:
Doğrudur.Nefsin ve zekanın gelişmesinde müzik önemli bir yer alır.Ama bu müzik çeşidine göre değişiklik gösterir.Ters etki de yaratabilir nefis ve zeka üzerinde.Aynı şekilde İbadet iyi ahlakı oluşturan bir unsurdur.İyi ahlakta Ruhun ve aklın gıdasıdır.                                       M.TEVFİK
C.61:
Doğrudur. Çünkü kişiler bunları yaparak rahatlar sorunlarını çözmeye çalışır dinlenir. Böylece hayata bakış açılarını değiştirmiş olurlar.             Coşkun               
C.61:
Doğrudur,çünkü müzik zekaya yöneliktir,ibadetle sadece ruhumuzu zenginleştireceğinden doğru olarak görüyorum. Serhat                                                                       
C.61:
evet. Böylelikle beslenirler ruhları ve nefisleri-zekâları. Seda                                                      C.61:Doğrudur.ama tam terside olabilir.                  Mehtap                                                                         C.61:Doğrudur.İbadetler insanı yaratana yaklaştırır. Müzik denildiği gibi  ruhun gıdası olmayıp nefsin gıdasıdır. Ziya                        
C.61:
Müzik nefsin zekanın gıdası değildir.ama ibadetler ruhun-aklın gıdasıdır.       NURGÜL
C.61:Doğrudur.Ancak müzikte zaman zaman duygulardan ziyade akla hitap edebilir. SÜMEYRA
C.61:önermesi doğrudur,çünkü çeşitli nefis mertebeleri bulunmaktadır.nefsi emare,nefsi müsevvile.Mustafa ATEŞÇELİK
C.61:eğer kişi bu davranışları yaparken mutlu oluyorsa neden olmasın. çünkü gerek ruh gerekse de zeka rahatladığında bu sorunun cevabı da evettir. Muharrem NADİROĞLU
C.61:cevap:nefis dinginleşip zeka kıvrımları titreşiyorsa evet müzik gıda,ruh huzura kavuşup akıl olgunlaşıyorsa evet ibadet gıdadır. Duygu Işık
C.61:kişiden kişiye değişir. Murat Güzel
C.61:katılmıyorum.        Ahmet Ateş
C.61:
İbadetler ruh ve aklın. Müzikte nefis ve zekanın gıdasıdır. Doğrudur. Erdal ŞİMDİ
C.61:müzik sadece nefsin değil ruhunda gıdasıdır.tabi ki ibadet olmaksızın güzel ahlak yaşantısı olmadan müziğin olmasının pek bir anlamı yoktur. Erol Özlü
C.61:müzik ruhunda gıdasıdır     Sedat KARAKOÇ
C.61:doğrudur. çünkü müzik insanda bulunan bütün değerlere hitap eder.     Seval Dalkılıç
C.61:doğrudur çünkü etmenler zinde tutarlar       İSAERGÜNTOP
C.61:nefisle ruhu,akılla zekayı farklı kafe ye koydunuz.önermeyi doğru bulmuyorum. Halis Kaya
C.61:müzikle zeka ibadetle akıl arasında bir bağlantı kuramadım.Fatma
C.61:doğrudur.rahatlatıcı etkisi varsa doğrudur. Yasin Kalemli
C.61:Doğrudur. Çünkü müzik ile rahatlayan insan ibadetleri ile de ruhunu ferahlaştırır. ERTAÇ YALÇIN
C.61:Doğrudur:bedenimizin tatmin eden şeyler gibi ruhumuzu da tatmin eden şeyler vardır. Mustafa YILDIRIM
C.61:Doğru müzik ruhun gıdasıdır.ibadet ruhun gıdası kesin.bunu ister İslam da olduğu gibi namazla,ister dua ile isterseniz ateistlerin bile yaptığı rahatlama yöntemi yogi,meditasyon v.b. ile yapın.sonuçta o transa geçip ruhun rahatlaması lazım.                Münevver ŞAHİNKAYA
C.61:evet doğrudur.müzik ve ibadet ruhun gıdasıdır.                                Naciye ATAMAN
C.61:doğrudur.müzik ruhu yüceltir ibadet ise güvenlik hissi yaratır. NAZIM SEVEN
C.61:Doğrudur zekanın nefsin , ruhun ve aklın besinlere ihtiyacı vardır bunlar ise müzik ve ibadettir. Onur Aydın
C.61:Müzik nefsi yoğunlaştırır zekanın boşluklarını doldurur ibadet insanların iç dünyasını aydınlatıcıdır. ŞUAYP CENGİZ
C.61:Yanlıştır. Müzik ruhun-aklın gıdasıdır. Dinlendirir. İbadet nefsin-zekanın gıdasıdır. Huzur verir.  NİHAT PİŞKEN
C.61:Doğrudur.  ERTAN ARTUÇ
C.61:Evet doğrudur. Müzik ruhu dinlendirir. İbadet ise ruhun huzur bulmasını sağlar.GÜLCAN MERTYÜZ
C.61: evet müzik nefsin, ibadet ruhun gıdasıdır. HasanÇelik
C.61:Doğrudur veya doğruya yakındır. . ÖMER FARUK YILDIZ
C.61:Müzik nefsin, ibadet de ruhun gıdasıdır. Zeka için maddeye somut şemalara, akıl için de tefekküre soyut şemalara ihtiyaç vardır. Eğer tefekkür ibadet ise önerme doğrudur.SELAHATTİN KAYA
C.61:20. soruda da verdiğim cevap gibi; zeka daha çabuk anlama kavrama, idrakte çabukluktur. Zeka ve akıl kavramlarını burada karıştırmamak gerekir. İbadet yapan biri zeki olamaz mı? Müziğinde helal olanı ruha gıdadır. Kuran-ı Kerimin güzel bir makamda ve sesle okunması ruha gıdadır. Cenabı hak her şeyin helal ve haram olanını yaratmış tercihi insanın iradesine bırakmıştır. Nefsinde çeşitleri vardır. Nefsi marziyye için ibadetler gıdadır.       Şems
C.61:Aslında her insan müziğe ilgi duyar ama dine ilgi duymayan insanlarda vardır. Ekseriyeti inanmayan insan için ibadet bir anlam ifade etmez onun için gıda oradan gelmez akıldan gelir mantık yürütmeden gelir sosyolojiden gelir evrimden gelir. Ama şunu belirtmekte fayda var her türlü psikolojik rahatlama aracı insan evladı için gerekli bir şeydir. Semih YALÇINKAYA
C.61:
Bence doğrudur. Bir anlamda fiziksel ve ruhsal yapının tatmin olmasıdır.Ahmet AYDOĞAN C.61:Evet. Çünkü bu tür şeyler insanların arzu ve isteklerin dizginler.                  Nurgül AY
C.61:Psikolojik olarak insan nefsi-zekası müzik dinlemek insanın ruhu ibadet etmek ister.çünkü  nasıl ki gıda alarak açlık gideriliyorsa insanın ruhu ve nefsinde bu şekilde açlığını giderir. RESUL ADANAŞ
C.61:
Doğru değildir. Müzik nefsin, ibadet ruhun gıdasıdır.                            M. Sinan TAŞ                        C.61:Nefis-zeka dünyevi olduğu için müzik onun kanalındadır. Ruh ve akıl ise dünya- ahret dengesini kurduğu için ibadet onun gıdasıdır. Önerme doğrudur.                                  NAYİP Koç                                  C.61:Katılıyorum… yalnız bütün müzikleri nefse vermek biraz haksızlık olur, ruha ibadeti hatırlatan müzik ruh ve aklın gıdası olabilir. KÂMURAN BİLDİK
C.61:Müzik ruhu gıdasıdır diye biliyorum. Nefis, zekâ ve akla etkisi hakkında bilgin yoktur. Müzik insanın ruhunu dinlendirdiği için insanı rahatlattığı için ruhun gıdasıdır.  Hüsnü ŞAKI
C.61:İbadetler ruhun gıdasıdır.Fakat nefis,zeka ve akıl bence müzik ve ibadetler dışında farklı şeylerden beslenir.Örneğin nefsimizin neyle beslendiği bilemeyiz.Dolayısıyla soru önermesine katılıyorum.     GÜLTEN SÖKMEN
C.61:Evet çünkü müzik insanın iç dünyasının sanki bir düz ayna gibi yansımasıdır.Faruk KARAHANLI                C.61:Abartıdan uzak olması kaydıyla doğrudur. çünkü müziğin dinlendireni vardır, çıldırtanı vardır. Bunun gibi ibadet gösterişten uzak, gönülden yapıyorsa güzeldir, abartılı ise sadece sorun oluşturur. Ekrem MANAY
C.61:ruh ve akıl kanaatkâr olabilirken zekâ ve nefis doymak bilmez. Belki bu yüzden ibadetler hep aynı kalırken müzik hem değişiyor hem de hayatları şekillendirip değiştiriyor.         BELÇİM HAKAN                     C.61:Aynı soruya 19. soruda cevap verilmiştir.         Taner Gider
C.61:Önerme doğrudur. Müzik bedenin birtakım ihtiyaçlarını karşılamakla beraber nefsi doyurur. İbadet ise aklımızı ve ruhumuzu manevi anlamda dinlendirir. MÜZEYYEN ADSOY
C.61:
Doğrudur çünkü  nefis eğlenceye bakar, ruh ise daha çok ibadet ve tefekküre  bakar. İLYAS ARVAS
C.61:Kısmen doğrudur. Çünkü müzik bazen nefsin gıdası olduğu gibi aklında gıdası olabilir yada ruhun.     BEHİYE DAĞ
C.61:Önerme doğru değildir.İbadetler ruhun gıdasıdır doğru müzik nefsin gıdası değildir.Nefsi zekayla terbiye edebiliriz.Nefsi ıslah edip, temizleyip, düzeltebiliriz.DERYA NURAY YILGAN
C.61:Doğrudur çünkü  nefis eğlenceye bakar, ruh ise daha çok ibadete bakar.      Edip Güllü
C.61:
Bazen müzikte ruhun gıdası olabilir. Kenan ÇEVİK
C.61:
Doğrudur. Çünkü müzikteki sesler bazen insanın içinden sehvi duyguları artıracak etkiler yapabiliyor. Yani nefsi direk harekete geçiriyor. Müzikteki bir çok ahenk, ritim, güzel sözcükler de gerek işitsel zeka, gerekse zihinsel zekayı besleyici nitelikte oluyor. İbadetler ruhu tertemiz hale getirir. Böylece ruhu temiz olan bir insan daha sağlıklı ve akıllı hareket eder. Kenan DOĞAL
C.61:
Doğrudur. Ancak nefis şımartılırsa önüne geçilemez.                       Mehmet YİĞİT
C.61:
Doğrudur, sayılanların malum olguların sıhhat ve rahatını sağladığından. Nurettin ÖZBEK              C.61:Doğrudur             SENAR Bulut
C.61:
Bu soruya 19.soruda cevap verdim.                                       ZENNURE HALİLOĞLU
C.61:
Evet doğrudur.Ruh bazen istenilen seslerle kendini rahatlatabilir.müzikte o ruhun tarzına değişebilir. Deniz yalçın
C.61:
Doğru değil.Bunun tam tersi doğrudur. .         GÜZ YAPRAĞI