S117.   Menfaati için; aslını inkâr eden güdük insandır. Önermesi doğrumu neden?
C 117: Evet doğrudur. Günümüzün menfaat dünyasında böyle davranan bir sürü kişi toplum ve özellikle devletler bu zihniyetle yürütülüyor Ali Rıza Sertkaya 
C 117: Elbette doğrudur. Peygamber efendimiz bile şöyle demiştir “Aslını inkâr eden bizden değildir.”
Güdük insanı tanımladığımızda; kendi özgürlüğünü kaybetmiş, asimile olmuş veya ettirilmiş insan tipidir Rıdvan ERTUŞ
C 117: Doğrudur. Çünkü aslını inkâr eden insanın hiç kimseye ve hiçbir şeye faydası olamaz. İnsan olursa olsun aslını inkâr etmemelidir. Aslını inkâr eden insan güdük insandır. Derya Akay
C 117: Aslını inkâr eden kişi başka aslın insanı gibi davranamaz bu yüzden hiçbir zaman gelişmişlik gösteremez bu yüzden güdüktür. Murat AKBAŞ
C 117:  Doğrudur. Menfaat olsun zarar olsun aslını inkâr etmeyeceksin. “Aslını inkar eden bizden değildir.” sözü en doğru C olur.            Tarık SOYALAN
C 117:  Kesinlikle doğrudur. Güdüktür yani başkalarının ayakları altında dolaşır. Nerde menfaat orda ben varım mantığı güder. FETULLAH İNCE
C 117: Menfaati için aslını inkâr eden insan dünyadaki en aşağılık insandır. Pardon insan bile değildir. Mevlüt ALTINDAĞ
C 117: Doğrudur. Dinde de “Aslını inkâr eden bizden değildir.” denmiştir. ALİ NAZLI
C 117: Doğrudur çünkü aslını inkâr eden kişiler kendi benliklerinden uzak kişilerdir ikiyüzlüdürler bunlar hormonlu meyveye benzer. Bu tür insanları kendisini öküze benzetmek için kendi nefesini tutan kurbağa gibi kendilerini olduğundan farklı görmek isterler fakat ne acıdır ki kurbağa gibi onlarda yok olmaya mahkûmdur çünkü kurbağa kendisini olduğundan farklı görmek istemiş ve nefesini tutarak kendi sonunu getirmiştir. Kadri ÇİMEN
C 117: Evet kesinlikle! Menfaatinin esiri olmuş insanlar bu emelleri için vazgeçemeyecekleri şey yoktur. Gerekirse kul da olurlar kul da yaparlar. Böyle insanların başka zihniyetlerce başka amaçlarda kullanılmaları kaçınılmaz olur maalesef! Başkası tarafından yönetilen kişilerde de özgün bir kişilikten bahsedilemez   GÜLSÜN KARSLI.
C 117: Aslını inkâr eden bizden değildir”. Cümlesi aslını inkâr edenler için gereken cevabı vermiştir. Kasım AKTOPRAK
C 117: Doğrudur. Bu insan ikiyüzlü liyakatsizin tekidir. Aslını inkâr etmek bir yandan da kendini inkâr etmektir. Bu kişiler hiçbir zaman kendini aşamazlar Veli Yasak
C 117:  Doğrudur. Çünkü insanın aslı menfaatinden önce gelir. Abdulkudüs KORKMAZ
C 117: Evet doğrudur. Hiçbir şey için insanlar aslını inkâr etmemelidir. VEYSİ DEMİR
C 117: Menfaat veya başka bir şey için aslını inkâr edemez. Efendimiz(S.A.V) “Aslını inkâr eden bizden değildir.” Hadisi ile bunu çok güzel açıklar. Menduh SAYPAK
C 117: menfaati için aslını inkâr eden menfaati olduğundan dolayı güdüktür diyebilir. Önerme doğrudurM. Emin. Arı
C 117: günümüz koşullarına göre kısmen doğrudur. Aynı zaman da “aslını inkâr eden bizden değildir.”Hz. Muhammed(S.A.V.) Mesut KAÇMAZ
C 117: Doğrudur. Menfaat için aslını inkâr edenlerde karakter, kişilik bozukluğu vardır. BARIŞ BOSTANCI
C 117: Evet doğrudur. Çünkü aslını inkâr eden kendini bir hiç olarak gören insandır. Aziz BİÇEN
C 117:  önerme doğrudur. Menfaatleri için aslını inkâr eden hem güdük hem de şerefi beş para etmeyen biridir. YUNUS BAYRAK
C 117: Güdük insandır. Aslını inkâr eden, kendini inkâr eder kendini yok sayar. H.Uğur MUMCU
C 117: Doğrudur. En güzel C Kur’an-i kerim’de aslını inkâr eden bizden değildir. Esat KAN
C 117: Evet katılıyorum hiçbir şekilde aslını inkâr etmemek gerekir. .Fırat Aydınarığ
C 117: Doğrudur. İnsanlar beslendikleri kökleriyle vardır ve o insanın özgünlüğü verimlilik alanına ancak kendi aslıyla mümkün olur. Menfaati için aslını inkâr eden insanın samimiyeti yoktur ve özgünlüğünü çoktan kaybetmiştir. Çünkü o çoktan bir başkasına göre yaşamaktadır. rumuz:SU
C 117: Aslını inkâr eden bizden değildir. Asılsız insan mayasız yoğurt gibidir. M.Tevfik
C 117:  Menfaati için aslını inkâr eden güdüktür doğrudur. Çünkü toplumda aşağılanmayı kabul etmeyi istemez kava atmak ister. Ama kendini bilen kişiler bunu yapmaz. Coşkun
C 117: Doğrudur, çünkü insan neyse odur, başka türlüsü yoktur. Serhat
C 117: evet doğru. Aslını inkâr eden bizden değildir. Seda
C 117: Bir tek menfaat için değil hiçbir şey için insan aslını inkâr etmemelidir Mehtap
C 117: Doğrudur. İnsan ne olursa olsun aslını inkâr etmemelidir. Hiç bir ırkın birbirine üstünlüğü yoktur.Ziya
C 117: Doğrudur çünkü aslını inkâr eden soyucuda inkâr eder. Nurgül
C 117: Evet doğrudur. Çünkü aslını inkâr eden insandan her şey beklenir. Sümeyra
C 117:  Doğru olabilmesi için saf ırkların asıl ların olması gerek. Günümüzde bu zor olduğundan katılmıyorum. Ertaç YALÇIN
C 117:  Menfaati için aslını inkâr eden biri insan oluyorsa doğrudur. O zaman güdük demekte yeterli değil en ağır sözleri de hak ediyordur.  Erdal ŞİMDİ
C 117:  Doğrudur. Çünkü peygamber (sav) bile onlar bizden değildir demiştir.  Mustafa YILDIRIM
C 117: Başkasının yaşamını kurtarmak için yalan söylenebilir. Ve menfaat yaşama boyutunda ise insan menfaati için aslını inkâr edebilir. Naciye ATAMAN
C 117:  doğrudur. Aslını inkâr eden bizden değildir. NAZIM SEVEN
C 117:  Doğrudur. Allah bu kadar ırkı yaratmışsa mutlaka bir bildiği vardır onur aydın
C 117: Aslını inkâr eden bizden değildir denilmişti kutsal kitabımız, buda menfaati için aslını inkar eden kişilerden her şeyin bekleneceği ve dar kalıba sıkıştırılmış duygulara sahip olduğunu açıklar.             (Şuayp CENGİZ)
C 117:  Bu bukalemun insan. Münevver ŞAHİNKAYA
C 117: evet doğrudur; kendi çıkarları uğruna soyunu inkâr edenler güdük aynı zamanda düdük insanlardır. isa  ERGÜNTOP
C 117:  Önermesi bence doğrudur. Çünkü "aslını inkâr eden bizden değildir" sözü doğrudur. Bugün menfaati için soyundan vazgeçen güdük bir insan aynı şeyi karşısında bulunan bireye yapmayacağı ne malum Mustafa ATEŞÇELİK
C 117: Doğrudur. İnançlarımızda da bunun bizden olmadığına yer verilir. NİHAT PİŞKEN
C 117: Güdüğün en alasıdır. Halis kaya
C 117:  Evet. Çünkü ırkını inkâr eden her şeyi inkâr eder. EROL ÖZLÜ
C 117:.Doğrudur. ertan artuç
C 117:  Nedeni ne olursa olsun aslını inkâr eden insandan uzak durulmalıdır. Bu insanlar güdük ve tehlikelidir Fatma ÖZDEN
C 117: Doğrudur. Çünkü gelip geçicidir. İnsan aslını kaybettiği zaman her şeyini kaybeder. İnsanlığını kaybeder. Mücahide YÜKSEL
C 117:  Doğrudur. Çünkü insanlar aslını inkâr ederse sanal bir dünyada yaşamını sürdürür. Gerçekliğe hiçbir zaman ulaşmazlar. Seval Dalkılıç
 C 117:  Evet doğrudur. Çünkü bir gün sonra menfaati için aslını tekrar inkar edecektir. Ve bu hep böyle olacaktır. Kısaca böylelerine dansöz diyebiliriz. (Dansözlük mesleğini icra edenleri tenzih ederim) SELAHATTİN KAYA
C 117: Olduğu şeyden utanan insanın kişiliği tam gelişmemiş veya zarar göreceğine dair korkuları olabilir. İnsanlar zamanla hatalarının farkına varıp bu hatalarını düzeltebilirler. İnsanın bedenen ve ruhen gelişme süreci vardır. Şimdi geçmişe baktığımızda yaptığımız birçok davranışı basit veya hatalı görebiliyoruz. Fakat hayatı boyunca hatasının farkına varmayanlar güdüktür diyebiliriz Şems
C 117: Aslını kabullenmek; kişiliğin temel yapı taşını oluşturur. Diğer kişilik gelişimleri bunun üzerine kurulur, yoksa menfaat üzerine belirli yönelimlere sapmak, aslını inkâr etmek savunma olarak herhangi bir retorikle savunulabilir hem de kişi bile kendini bunla kandırır farkında bile olmaz Semih Yalçınkaya
C 117: yanlıştır. Güdük değil onursuz ve asalak bir insandır Ahmet AYDOĞAN
C 117: Egoizmin at koşturduğu bir alanda hepimiz süvari olmaya çalışıyoruz. Menfaat için her şey yapılıyor ve maalesef insanlar asıl olmak yerini kopya olup aslını inkâr ediyor. Bu tür için insan kelimesini kullanmak yanlış. Nurgül AY
C 117: Doğrudur. Çünkü kendi menfaati için değerlerinden vazgeçen insan güdük ve yok olmaya mahkûm insandır. RESUL ADANAŞ
C 117: Hem güdük hem düdük insandır. Aslını inkar eden kendini inkar etmiş olur. M. Sinan TAŞ
C 117: Güdük insan kendi özünün bilincinde olmayan ve gelişmemiş insandır. Çünkü gelişmiş insan aslını inkâr etmediği gibi menfaatlerini de doğru amaçlarla elde eder. Bu durumdan dolayı önerme doğrudur. Nayip KOÇ
C 117: Doğrudur çünkü başkalarının kuklası olmamak için insanın aslını bilmesi gerekir. Başkalarına maskara olmak iyi bir şey değildir Kamuran BİLDİK
C 117: Menfaati için aslını inkâr eden insan güdük insandır. Böyle insanların ne topluma ne devlete nede dünyaya hiçbir faydaları yoktur. Toplumların içinde kemirgen olarak yaşarlar. Menfaatleri içim yapamayacakları şey yoktur. Böyle insanlar ya ıslah edilmelidir ya da yeryüzünden silinmelidir. Hüsnü ŞAKI
C 117: Menfaati için yaşayana insan sıfatı bile fazla gelir bence. Gülten SÖKMEN
C 117: Evet doğrudur. Aslını inkâr etmek bence ilk önce kendini sonrada ilahını tanımamaktır. Faruk Karahanlı
C 117: Evet doğrudur. Böyle insanlar ne topluma ne de devlete yarar sağlar. Parazit olarak yaşarlar. İkiyüzlü olmaları onların daldan dala atlamalarına vesiledir. Yaşantıları zarardan başka bir şey vermez. Peygamberimiz “Aslını inkâr eden bizden değildir” demiştir. Ekrem MANAY
C 117: Menfaati için böyle bir şeyi riske eden insan değildir zaten.  Belçim HAKAN
C 117: Doğru bir önermedir. Çünkü böyle insanlar bukalemun gibidirler. Yere ve zamana göre renk değiştirirler. Bu insanların hiç kimseye bir faydaları yoktur. Taner Gider
C 117: doğrudur. Zaten bu önermeyi destekleyecek olan bir hadis te söyleyebiliriz.
Peygamber efendimiz(sav) “aslını inkâr eden bizden değildir” demiştir. Bence de, aslını her ne sebeple olursa olsun inkâr eden insan güdüktür. MÜZEYYEN ADSOY
C 117: Menfaati için aslını inkâr ediyorsa aslı yoktur. Yani insan olduğundan şüphe
Etmek gerekir. İlyas ARVAS
C 117: Evet, doğrudur. BEHİYE DAĞ
C 117: Menfaati için aslını inkâr eden insan güdük insandır. Ne olursa olsun bir insanın aslını inkâr etmesi yanlıştır Edip Güllü
C 117: Doğrudur. Çünkü güdük insan için insanlığı pek fazla değer etmez. Sadece menfaati peşinde koşar.           Kenan ÇEVİK
C 117: Doğrudur. Peygamberimiz(s.a.s) “ Aslını kaybeden bizden değildir.” buyurmuş. Mehmet YİĞİT C 117: Hayvanlar bile başkasını taklit etmiyorsa insanın bunu yapması onu güdükleşmekten öteye götürür mü? Nurettin ÖZBEK
C 117: Güdük az bile çünkü özgünlüğünü satmıştı. Senar Bulut
C 117: Ortamcı insanlar insanlıktan güdük kalmışlardır. Önermesi doğrudur. ZENNURE HALİLOĞLU
C 117: Evet. Çünkü aslını inkâr eden insan insan değildir kişiliksizdir bu ilim de de geçerlidir Deniz yalçın
C 117: Aslını inkâr eden hiçbir milletten olmamalı. Güdük insan değil aslında ölü bir insan olmalı.  GÜZ YAPRAĞI