S 26 A-Münafıkların değişimi ile gerçek müminlerin değişim hudutları arasındaki farklar ve özgünlüğü,nedir/lerdir? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 , 9
B-Münafıklar, cahiller ve kapitalistler toplumda olmazsa ne olur?

İp ucu;Belli süreç ve olgularda,sosyolojik-biyolojik döngülerde her şeyin ve varlığın gerekliliğinin mantığından hareketle düşünün. Yalan olmazsa ne olur? İzmir'in aziz kargaları-Yellowstone'un aziz kurtlarının doğal döngüye katkıları mantığından hareketle(Filim İzle) AIDS mikrobunu doğal döngüye (dijital-sanal, zihinsel, sosyolojik, doğal ve tüm enerji hallerine ait döngüler) ne katkısı/ları olabilir? Mikro organizmaların doğal döngülerdeki katkı payı henüz iyi bilinmemektedir!! Batı bunun bilincde mi?,

C 26.A)Münafıklar dünya malı  için yaşarla gerçek müminler ise dünyaya bir istasyon gözüyle bakar, geçici bir süre lazım olacağı kadarını alır.münafıklar kazanmak için yaşarken, gerçek müminler yaşamak ve Allahın rızasını kazanmak için kazanırlar.

B)Eğer bunlar olmazsa doğruların ve güzelliğin anlamı tam olarak ortaya çıkmaz, Allah,isteseydi bütün kulları Müslüman olurdu. Peygamber efendimize  insanları zorla Müslüman yapmasını yasaklamıştır.Eğer bunlar toplumda olmasaydı imtihanın bir anlamı olmazdı. Hamit MENÇUK

C 26. A- Münafıkların değişimi üç yönlü olduğu gibi müminlerin değişimi beş yönlüdür; her ikisinden ikisi geri bir tanesi ileri yönlü olduğu gibi kalan ikisi de sadece müminlerin durumu gözlenebiliyor. İşte bu iki fark en özgün şekilde görülendir. Daima doğruyu söylemek için cesaretli olanı almak! Daima yaşantısında İla Allah rızasını bulmaktan ve aramaktan geçiyor.
B- En güzel toplum olur! İçinde insan kaldıysa! J ( O toplumu tüm insanlarla kıyasladığınızı düşünün o zaman gülersiniz).M. Sait DEMİR
C 26.A)Aralarında birçok fark vardır.Zaten münafıklar çok çabuk değişebilen parametreler gibidirler.Yani her an her yüze bürünürler.Ama gerçek mümin her zaman olduğu gibi görünen ve göründüğü gibi olan kişilerdir. 
B)Toplum için zararlı olurdu.Münafıklar olmasa müminin değeri anlaşılmazdı.Her şeyde bu böyledir.Kötü olmasa iyi,doğru olmasa yanlış,gece olmasa gündüzün değeri anlaşılmazdı.Alimleri alim yapan cahilliğin olmasıdır.Toplumun kesinlikle böylelerine ihtiyacı vardır. İdris MANTAŞ

C 26.  A-Münafıkların değişimi, ortalığı daha iyi karıştırmak için kendilerini değiştirmeleridir. Gerçek

  müminlerin değişimi ise, insanlığa daha faydalı, yararlı olmak için kendilerini değiştirmeleridir.

.         B- O zaman cennet misali bir dünya olur. Daha ne olsun…………!  Hatice TUNCER.

C 26. Münafıkların değişimi ile gerçek müminlerin değişim hudutları arasındaki farklar şudur; münafık her türlü iyi ya da kötü ortama girerken gerçek mümin ise dinin emrettiği şekilde hareket eder. Bu yüzden Münafığın değişim hudutları daha fazladır. Doğan ERGÜN

C.26 A-münafık ALLAH”a inanmayan kendisine başka bir modeli ilah yapan kimselerdir.mümin ALLAH”a inanan kimselerdir farklı iki kavramdır ve değişim hudutları farklıdır.

B-olmalıdır düşünün bu dünyada herkes kız yada her şey iyi kötü olsaydı amaç ne olurdu nasıl bir dünya olurdu ayrılıklar olmazdı ayrıcalıklar birbirinin ispatidir. BAHAR YILDIZ

C.26 münafıklar her zaman çıkarlarını gözetir. Bu yüzden her zaman değişime hazırdırlar ve bu değişimler olumlu yada olumsuz olabilir. Yeter ki onların çıkarlarına uysun.ancak müminler bu hayata ve diğer hayata verilmesi gereken değerleri verdiği için olumlu yönde degişirler.çünkü bu hayatın geçici diğer hayatın ebedi olduğunu benimsemişlerdir.Melek BOZANER

C.26 her şey zıddıyla bilinir münafık olamazsa din ehli nasıl olunur nasıl davranılır gece olmazsa gündüzün değerini nerde bileceğiz aynı şekilde münafık olmazsa Müslümanlığın,kapitalist devletler olmazsa bunların oyunlarını bilmezsek veya cahiller olmazsa ilmin değerini nasıl bileceğiz…. Mesut ASLAN

C 26. Münafık olan insanlar ile mümin olan insanlar arasında tam bir zıtlık vardır. Biri olmadan diğeri olmaz. Ahmet ESER

C 26.

a) münafıkların müminlere göre değişime daha fazla açık olduğunu söyleyebilirim. Mümin neyi yapması neyi yapmaması gerektiğini bilir. Ama münafığın bir sınırı olduğunu sanmıyorum

b) siyah olmazsa beyaz olamaz. Kötü olmasa da iyili olamaz. En azından bir anlamı kalmaz.Cahit Özkan

C.26.İyilikle kötülüğün savaşı kıyamet gününe kadar devam edecektir . müminin taviz vermemesi gereken durumlar olduğu gibi çağın gereklerine uymakta gerekir bu örneğin internet kullanmak Menşure DAĞLAR

C 26.A:Münafıklar iyi yönde değişirlerse insanlık adına bu bir artıdır.Mümin değişimi kötü yönde ise  insanlık adına üzüntü verici bir olay.

B:Dünya cennetten bir köşk olur. Seyhan IŞIK 

C.26: a) İnanmamış birinin yapmacık davranması ile inanan birinin davranışları arasında fark vardır. İnanan kişi kalbi ile tasdik ettiği için değişim dinden çıkma ve günah anlamına gelir. Oysa inanmamış, kalbiyle tasdik etmemiş biri için imanı taklitten ibaret olduğu için, değişimi de ya iman etmekle ya da inkâr etmekle olur.

          b) Münafıklar, cahiller ve kapitalistler toplumda olmazsa, o toplumdaki âlim ve iman edenlerin kıymeti anlaşılmazdı. Hayat hep güzelliklerle dolu olsaydı yaşamın anlamı kalmazdı.  Dilek KARABAYRAKTAR

C.26 Münafıklar çıkarlarına göre değişirken.müminler kendilerini daha doğru mükemel insan olmak için olumlu yönde değiştirir.İRFAN CEYLAN

C.26 Gerçek bir mümin genelde kendini olumlu yönde değiştirmeye çalışır.ancak münafık her şekilde değişebilir.çünkü onlar için önemli olan çıkarlarıdır.SEVDETA ŞİŞMAN

C.26 Müminler kendilerini daha iyi bir mümin olmak için geliştirirken,münafıklar işlerine gelen hangisi olursa o yönde değişirler.ÇİĞDEM YİĞİT

C.26 Münafıklar her yönde değişebilir.olumlu yönde değişirlerse bu bir kazançtır.müminlerse değişilmesi gerektiği gibi yani doğru bir şekilde değiştirirler.ancak olumsuz yönde değişirlerse bu bir kayıp olur.SELMA ZENGİN

C 26. Bireysel çıkarları için değerleri alt üst edenlerin değişimi iyi yöne doğrudur; fakat iyileri saptırması yanlış bir durumdur.  Herkes sınırını bilmelidir.Erdinç YEŞİLYURT

C.26.A.ikisi de kendi dorularını geliştirmek için uğraşırlar.

        B.diğer insanların değeri anlaşılmaz. HAYRETTİN KARABUDAK

C 26. Kural tanımayan münafığın değişimi herkese zarar verebilir.Ama  gerçek müminin değişimi sadece kendini ilgilendirdiğinden başkasına zarar vermez. MUZAFFER CEYLAN

C 26. Kendi çıkarları için değerleri alt üst eden münafıkların değişimi iyi yöne doğrudur; fakat iyilerin yollarını saptırması istenmeyen durumdur. Ama şu var ki herkes sınırını bilmelidir  Mehmet Şirin ARTUK

C 26.Münafıklar değiştikçe dinden daha da uzaklaşır.Müminler ise değiştikçe,doğrulara eriştikçe dine daha çok  bağlanır.Kötüler ve kötülükler olmasa ;iyinin ve iyiliğin ne olduğunu ve değerini de anlayamayız.Meral YILMAZ

C 26. Kendi çıkarları için değerleri alt üst eden münafıkların değişimi iyi yöne doğrudur; fakat iyilerin yollarını saptırması istenmeyen durumdur. Ama şu var ki herkes sınırını bilmelidir. Muhsin ERSAN

C.26 Münafıklar değişimi onların kendi başarıları ve yükselmeleri içindir ama gerçek müminin değişimi evrende bulunan her varlığadır münafık, cahil ve kapitalistler o toplum yükselmeye barışa ve huzur ve kardeşliğin gölgesinde yaşar. Abdullah DENİZEDALAN

C 26. A- Münafıkların değişimi kendi çıkarı içindir. Müminlerin değişimi iyiye gidiyorsa takva iledir. Kötüye gidiyorsa manevi boşluktadır.

         B- Böyle bir şey olmaz ve olamaz. Tekin ÖZBEY

C.26 münafık insan la  mümin insan arasında bir zıtlık vardır bunların varlığıyla bu kavramlar doğmuştur  .. Celal  TİLGEN 

C 26. Olmalı. Çünkü olmadığı takdirde bütün devlet bir şahıs için çalışmalı. Emre Özden

C 26. böyle kurumlar olmamalı. Çünkü alimler ve peygamberler büyük zatlardır. Bunların yaşamını

hoşgörü ile karşılamayan kurum ve kuruluşlar olmamalıdır. Sevgi ALMAK

C.26 toplumun baş belası kişilik ve şahsiyet problemleri olan bugünkü toplumumuzda birçok insanın müptela olduğu etik olmayan davranış sahipleridir. Sömürüye dayalı dünyevileşme ahret düşüncesi taşımayan kişilerdir. N.BİLGİN

C 26. A- münafık çok çabuk değişen bu değişimi genellikle zülüm yaparak oluştururlar.  Müminler ise güzel ahlaklı olmaya çalışmakla değişirler.  B- toplumda bağışıklık sisteminin güçlenmesi için toplumda bulunmaları gerekir. İyiliğin kadrini kötülerden öğreniriz. Abdulmevla OKTUAY 

C 26.Münafık doğruluğu öğrenmeyene kadar hep münafıktır ama mümin insan manevi sınırlarını biraz zorlayarak manevi açıdan yüksek bir mertebeye çıkabilir yani evliyalık şeyhlik mertebesine ulaşabilir bu onları ayıran başlıca özelliklerdir.bunlar toplumda olmazsa mutlu özgür  çalışan  demokratik ve içtenlikle dolu müreffeh bir toplum oluşur.Ahmet DUSAK

C 26. Kendi menfaatleri için değerleri alt üst eden münafıkların değişimi iyi yöne doğrudur; fakat iyilerin yollarını saptırması istenmeyen durumdur. Ama şu var ki herkes sınırını bilmelidir. HAYRETTİN  AYDIN

C 26.münafıklar yine ancak kendi menfaatleri doğrultusunda değişebilirler.gerçek müminler ise iyi yönde değişim gösteril. Cebrail HAN

C 26.Tabiat yaradılışı kendi güzellikleri ve zıtlıkları ile bir arada bulunmaktadır. Bu denge bozulursa güzellikleri ortadan kalkacaktır. Münafıklar olmalı ki biz dürüstlerin varlığı ile mutlu olalım. Kapitalistler olmalı ki sosyalizm kendini hissettirsin. Cahiller olmalı ki âlimler değer bulsun. Emine ÖZTÜRK

C 26.Münafıkların  değişimi  Müminlerin  değişimi  arasında  büyük  farklar  vardır.Münafıklar yanlış  yaptığının  farkına  vardığında  değişimi  kolay  olur  ama  müminlerde  böyle  değildir.Münafıklar,cahiller  ve  kapitalistler  toplumda  olmasaydı  güzel  bir  toplum  olurdu. BARIŞ DEMİRTAŞ

C 26. Bireysel çıkarları için değerleri alt üst eden münafıkların değişimi bizim çıkarımızadır; fakat iyilerin yollarını saptırması istenmeyen durumdur. Ama şu var ki herkes sınırını bilmelidir.Erdinç YEŞİLYURT

C 26. A-Münafıklar değişimde sınır tanımadan bazı şeyleri kazanmak pahasına gerek esefli safilin
çanağına gerekse alayı illine  tavanına çıkmışlardır. Müminlerde ise bunun belli bir sınırı vardır hatta bazen kazanacağı şeyden feragat bile söz konusudur.

         B- Onlar aslında bu toplumun olmasa olmazları arasına girivermişlerdir. Çünkü soğuk olmasa sıcak anlaşılmaz, yalan olmasa doğru anlaşılmaz, çirkin olmasa güzelin güzelliği bilinmez. Bunlar işte hakikatin zıtlıklarıdır… Ercan ÇiFTÇ     

C26) Tüm bunlar olmazsa olmaz. Farklılıklar renkliliktir. Mehmet Salih Gökhan

C.26 münafık insan la  mümin insan arasında bir zıtlık vardır bunların varlığıyla bu kavramlar doğmuştur  .. Celal  TİLGEN 

C.26 Münafıklar değişimi onların kendi başarıları ve yükselmeleri içindir ama gerçek müminin değişimi evrende bulunan her varlığadır münafık, cahil ve kapitalistler o toplum yükselmeye barışa ve huzur ve kardeşliğin gölgesinde yaşar. Abdullah DENİZEDALAN

C 26. Münafıkların değişimi ile gerçek müminlerin değişim hudutları arasındaki farklar şudur; münafık isteğe ve çıkara göre dini düşünmeden hareket ederken gerçek mümin ise dinin emrettiği şekilde hareket eder. Bu yüzden Münafığın değişim hudutları daha fazladır ve bu değişim hudutları insanlara zararlı ola bilir. ilyas aktürk

C 26. Münafıklar müminlere göre daha özgün olduğunu hissederler.Bunun nedeni bir vahiye yada kurala bağlı kalmamalarıdır.Halbuki o kurallar sizi daha da özgünleştirecekse aklen uymak gerekir. Uğur YÜCEDAĞ

C 26. İkisinin de kendine özgü değişimleri vardır ve birbirinden farklıdır. münafıklar,cahiller ve kapitalistler toplumda olmasaydı gerçek müminlerin,aklın.dinin,güzel ahlakın hiçbir anlamı olmazdı her zaman eksi kutbun olması gerek ki artı kutbun ne anlama geldiğini,neye yaradığını anlayabilelim. Kadir AVCİ

C.26.Bence yasak olmalı bazen din bilginleri dinin yasak etmediği halde bilimsen olaylara karşı çıkıyorlar. Matbaanın yasak edilmesi gibi. Dünya yuvarlaktır diyen Hıristiyan’ın idam dilmesi gibi. Zehni GÜN

C.26 İkisinin de kendine özgü değişimleri vardır ve bağımsız hareket ederler. ADEM BATARAY

C 25. Ülkeyi asıl yöneten kişilerdir.eskiden alimler hem bilim  hem dini alanda kendilerini geliştirdiğinden dolayı onlar bakardı. ŞEHMUS AKYÜZ

C 26. Belki o zaman iyi bir toplum nasıl olur onun değeri anlaşılmaz. .  Bedih EROĞLU,

C.26

A- Münafık müspet manada değişim yaptı mı çok feci bir gelişme meydana geliyor. Mümin de değişti mi ve bozuldu mu dozajı çok feci miktar da kaçırıyor. Yani münafığı bile geçiyor.

B-Ben şöyle ifade edeyim bunu kötü olmazsa iyide olmaz, çirkin olmazsa güzel de olmaz, aşağı olmazsa yukarı da olmaz yani bu ifadelerden biri var oldukça diğeri de vardır biri yok oldu mu diğeri de yok olur. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C26.A)Münafık ALLAHA iman etmiş ancak yalan konuşan,emanete ihanet eden ve sözünde durmayan kişilerdir.Gerçek bir müminde bu özelikler görülürse münafık olur.Eğer bir münafıkta bu özeliklerinden vazgeçerse gerçek mümin olur.

        B)Kötüler olmazsa iyinin kıymeti anlaşılmaz.Çirkin olmazsa güzel neye yarar.Bence bunlar hayatın doğal döngüleridir.Olmazsa olmaz. Mehmet fatih ŞENGÜL.

C.26.A)Münafıklar olmadıkları bir şeymiş gibi davranarak toplumda yer edinmeye çalışıyorlar.ancak gerçek müminler  ise oldukları gibi hareket ederler.

B)Dünyada her şey bir zıddıyla yaratılmıştır. Yalan olmazsa gerçeğin bir anlamı olmaz. . (FATİH KAPLAN)

C 26 Münafık kendi yararına değişir mümin ise toplum yararına değişir. ZEYNEL EDE

C 26.mümin elinden ve dilinden bankasına zarar vermeyendir. Münafık ise ne olduğu başkası tarafından bilinmeyendir yan ı kapalı bir kutu gibi BURHAN KORHAN

C 26.A}Münafıklardaki değişim iki yüzlülüktür.Müminlerdeki ise iyiye yönelik durumlardır.B}Toplum iyi yerlere gelir. Mahmut ERBAY

C 26. A. Gerçek mümin kat etmesi gereken yolu bitiren münafığın değişimi ise yola adım atmaya yeni başlaması demektir. Dolayısıyla mümin kötü yönde değişmediği sürece özgündür. Münafığın özgünleşmesi için yolu bitirmesi gerekir.
         B. Münafıklar olmasa müminlerin var olmasındaki güzelliğin farkına varılmaz, cahil olmasa bilenin bildiğinin değeri kalmaz. Kapitalistler olmazsa iyi emellilerin kıymeti bilinmez. Fahriye İNCE
C. 26.
Daha rahat ve huzurlu bir ortam oluşurdu Osman KILINÇ
C 26.
Münafık kendi çıkarı için değişir mümin ise halkın menfaati ve çıkarı için değişir. İBRAHİM ÖZDEMİR
 C 26.
Bir insan mantıklı düşündükçe, doğru yolu bulacaklardır. Münafıklar ise daha kötü davranışlarda bulunacaklardır. Hatice ŞAHİN

c 26. dinde mazoşizm diye bir kavram yoktur.mazoşist insanlar yaptıklarını dine mal etmemelidirler.,selman  ,BÜYÜK

C 26.A) İkisi de aynı ölçüde olsa gerek.,

B)her şeyin zıttı olmazsa güzelliği fark etmez doyumsuz oluruz.A.KONUKSEVER

C 26. A-Münafık kötüyken iyiye, mü’min iyiyken kötüye dönmüş olur.

B- Toplumun düzeni daha iyiye gitmiş olur. Nesrin EKİNCİ

C 26. Bireyler kendi yaşam tarzlarını belirlemelidirler. Altyapıda toplumsal ahlaki değerlerin olması koşuluyla birey yaşam tarzını idame ettirebilmelidir. Kurumları dayatması çözümsüzlük getirir. SİNAN UZUNDEMİR

C 26.A →, münafık kötü düşünen, kötü şeyler yapan ve kötülükten başka bir şey düşünmeyen şahıslar. Bunların değişimi → büyük bir zaman alır. Nitelseler bile onlara güven olmaz. Sürekli kötü düşünen bir insanın düzelmesi → yine kütlülükle karşı karşıya gelirse kendini bulaşmamak için alıkoyamaz. Bulaşmasa bile düşünür. Dediğim gibi zamanla…Murat ÇELEN