S 206.Dinsiz ilim kör, ilimsiz din topaldır!? veya özdeyişin tersini zihinsel ve algıda kavram yanılgısı açısından değerlendirin? Ne demek isteniyor? Nasıl ifade edilmeliydi? Neden?

İp ucu;Dinin mi;körü, topalı, ilimi olur, yoksa ilimin mi; dini, körü ve topalı olur? İnsanın mı dini, ilimi, körü topalı yoksa dinin, ilimin, körün, toplan mı insanı olur?

 

C 206.Dünyası için  (bilim) ahretinden(ilim) ahreti için dünyasında vazgeçen bizden değildir.(Hadi-i Şerif) Diye ifade edilse gayet hoş olur.Hamit MENÇUK

C 206.Dinin ilmi olması gerekir.Ama körü topalı olmaz.M. Sait DEMİR

C 206.din ile ilim birbiri ile yakın ilişkidedir ama ilim dine daha çok muhtaçtır.ilyas AKTÜRK

C 206.Din tek başına bir anlam ifade etmez.Yani işleyecek bir ilmin olması gerek.ilmini menfaat farzları doğrultusunda kullanırsa buda din adına din için yapılacak en büyük zararlardan olur. İdris MANTAŞ
C 206.
‘Dinsiz ilim kör, ilimsiz din olmaz.’ Şeklinde olmalıdır. Çünkü din aynı zamanda bir ilim kitabıdır. Doğan ERGÜN

C 206. Bence doğru bir özdeyiştir. Çünkü ikisi birbirini tamamlayan kavramlardır.     Hatice TUNCER.

C.206 Din sağlam bilgilerle insana ulaşabiliyorsa bilime ışık tutmaktadır.bilim emekleyerek dine doğru gelse de gerçekçilikten uzak bir nitelik taşısa da dine uyum sağlayamaz. BAHAR YILDIZ

C.206 din ver ilim iç içe biri diğerinden bağımsız olursa ortaya konacak üründe bir tat bozukluğu olur. Mesut ASLAN

C206.Din ve  bilim birbirlerinin tamamlayıcısı olup birbirlerini destekleyen olgulardır. HAYRETTİN AYDIN

C.206 Bu önerme doğrudur.din ve ilim birbirini tamamlayıcıdır.dinin aktarılması için ilime ihtiyacı vardır.dinsiz bir ilim ise sapkınlıktadır ve nerden gelindiği unutulmuş,mistik hale gelmiş demektir.Melek BOZANER

C.206 din bilimin yol göstericisidir.dinde bilim olmalıdır ki herkese kanıtlansın ve çelişki bırakmasın diye.bilimde de din olmalıdır ki insan yaratıcısını unutmasın.ÇİĞDEM YİĞİT

C.206 önerme doğrudur.çünkü dinde anlatılan her şey belli gerçeklere dayandırılır ve böylece kuşkular kalkmış olur.dinsiz ilimde olmaz.çünkü insan nerden geldiğini unutmamalı her zaman yaratanı bilmelidir.Selma ZENGİN

C 206.Birbirlerini tamamlayan öğeler olduğundan dolayı ayrı düşünemeyiz.Emre ÖZDEN

C 206.Bence ilimsiz din kör,dinsiz ilim topal olur.İlim bizi cahillikten kör olmaktan kurtarır. Seyhan IŞIK

C.206: Dinsiz insan kör, ilimsiz insan topaldır. Daha doğru okurdu. Dinin körü, topalı değil insanın olur. Dilek KARABAYRAKTAR

C.206.ilim veya bilimin hangi amaçlara hizmet ettiği çok önemlidir. Dini kendi çıkarlarına göre yorumlayanlardan daha tehlikelim kim olabilir ki. Menşure DAĞLAR

C.206.İlim ile din birbiriyle ilişkilidir.inançsız insan yanlış ilim örete bilir. Abdullah DENİZEDALAN

C 206. Evet bunlar bir bütündür. Biri olmadan diğeri kör ve topal gibidir. Ahmet ESER

C.206 Dinin sağlam metotlarla insana ulaştırılmasında şüphe yoksa bu din elbette ki hayatın her safhasında bilime ışık tutan varsayımlardan onu kurtaran ve ona belli bir mesuliyet yükleyen bir yapıya sahip olur. Şayet gerçekçi amaçlardan uzak bir bilim aranıyorsa o zaman böyle bir din ile uyum içinde olması düşünülemez. N.BİLGİN

C 206. Din doğru bilgilerle insana ulaşabiliyorsa bilime ışık tutmaktadır.Bilim emekleyerek dine doğru gelse de gerçekçilikten uzak bir nitelik taşısa da dine uyum sağlayamaz.Erdinç YEŞİLYURT

C 206.Din tek başına bir anlam ifade etmez.ilmini menfaat farzları doğrultusunda kullanırsa buda din adına din için yapılacak en büyük zararlardan olur.Mehmet Şirin ARTUK

C 206.Ne din topaldır ne de ilim kördür. Bunlar beraber ilerlemez ise doğru yoldan saparlar. Yanlış yöne giderler manasında da dinsiz ileriyi göremez,ilimsiz dinde yolda kalır. MUZAFFER CEYLAN

C 206. din ile ilim bir kuştaki iki kanat gibidir biri olmasa kuş uçmaz Ömer GEZİCİ

C 206. din ile bilimi birbirinden ayırtmak yanlış olur. Gerçi diğer dinler için bunları söylemek yanlış olur. Çünkü İslam harici diğer dinler başkaları tarafından tahrip edildiğinden bilim işlerine gelmez.CAHİT ÖZKAN

C 206. İlim dinsiz olursa o ilimlerin hakiki âlimi bulunmaz görülmez, din ilimsiz olursa hakiki âlime gidemediği içinde yürünmez ifadesi tam yerindedir bence… Tekin ÖZBEY

C 206. Dinsiz ilim kör, ilimsiz din topaldır. Sözünden, anahtar kilit meselesi gibidir, eğer anahtar kilide uyumlu değilse, hiçbir zaman kapının açılması mümkün değildir. Böyle de insanların ruhlarına akmak için, işimize tamamen vakıf olmalıyız. Yoksa tavanda demir döveriz. Böyle ki ilimsiz bir imamdan cemaatine bir şey anlatmasını bekleyemeyiz. İş çığırından çıkar. Daha sonra uyumsuzluk baş gösterir. Bir paket ancak içindeki cevherle anılır. Muhsin ERSAN 

C 206. ilmin ve bilimin temel kaynağı dindir. Dinle tezat çalışmalar olmaz. Din de ilmi emreder. Hz Ömer ilim Çin’de de olsa gidin onu alın demiştir. Bu dinin ilme verdiği önemi göstermektedir. Selman BÜYÜK

C 206.Din ve ilim sinerjitiktir bunlardan herhangi biri konusunda eksik insan kör topal olur. Emine ÖZTÜRK
C 206.Din ve ilim bir yumak halinde birbirleriyle ilişkilidir. BARIŞ DEMİRTAŞ

C.206 bilimin gerçekçi olması için din ile uyum içinde olması gerekir. A.KONUKSEVER

C 206.Bir dinin inandırıcılığının olması için ilimle yoğrulmalıdır. Hakikatleri doğru algılamak için din ile ilim birbiriyle ilişkilendirilmelidir. Kerime TAŞ

C 206. Dinsiz bilim kör , bilimsiz din topaldır. Şeklinde ifade edilmelidir. Abdulmevla OKTUAY

C 206. İlim dini dikkate almadan doğru istikamette devamlılık gösteremez.Dinde ilmi önemsemezse gittiği yolda aksar.Yani biri diğerini tamamlar. Uğur YÜCEDAĞ

C 206.  Din ve ilim iç içedir. din ve ilim anahtar kilit gibidir: Sevgi ALMAK

C 206. Din ilime yol gösteren ufkunu açan iksirdir ilim de dinin eli ayağıdır ilim olmadan da din kabul edilmez ve insanlık yolunda gidemez bence ifade doğrudur çünkü eleştirince hakikat çıkıyor zaten. Ercan ÇiFTÇi

C 206. Dinin ilme, ilmin de dine ihtiyacı olduğunu ifade etmektedirler. Hatice ŞAHİN

C.206. İnsan olaylara alken kalben ve fıtraten yaklaştığı müddetçe din ve bilim bağını kurmuş olur.Zehni GÜN

C 206. Din bilimle yakından ilgilenir. Bilimin bulduğu kesin doğruları destekler fakat bilim de din olmadan doğruları kanıtlayamaz. Kadir AVCİ

C.206.ikisi de birbirinden bağımsız olarak düşünülebilir ancak birlikte olurlarsa ortaya çıkan ürünler daha güzel olur. HAYRETTİN KARABUDAK

C.206 Felsefe, ilim dinsiz olmaz, din felsefesiz olmaz. ADEM BATARAY

C.206 Her şeyi akılla anlamak ateşi maşasız tutmaya benzer.  İRFAN CEYLAN

C.206 Olguları sadece bilimle açıklamak zulümdür. SEVDETA ŞİŞMAN

C.206.Din ve ilim birbirini tamamlayan kavramlardır bir bütündürler.Osman KILINÇ

C 206. Din sağlam bilgilerle insana ulaşabiliyorsa bilime ışık tutmaktadır.bilim emekleyerek dine doğru gelse de gerçekçilikten uzak bir nitelik taşısa da dine uyum sağlayamaz.Bedih EROĞLU

C206.Bilimin insanlara sağladığı kolaylıklarla dinin daha basit bir şekil de insanlara aktarılması sağlanmaktadır. Bu kavram ile dinin de bilime ön ayak olduğu görülebilir. (FATİH KAPLAN)

C 206. Mesleğin gereği: hakkını verebilmektir. Yok, şayet değilse hem kendimizle, hem de muhataplarımızla iletişim tufanı yaşarız. Bir bilim adamı gerçekten işin hakkını veriyorsa orada olmalıdır. Sonuç olarak: kendi içyapımızla ve de toplumla sorunlar baş gösterecektir. ŞEHMUS AKYÜZ 

C 206. Din ve bilim ancak birlikte hareket edebildiği sürece insan değerlerine uygun gelişim ve yargılar oluşturabilir. ZEYNEL EDE

C 206. din ve bilim ikisi de insanlara özgüdür ve insanlar buna gereksinim duyarlar. Bu yüzden samimi olarak birbirinden ayırmamalıyız. BARIŞ HOZMAN

C 206. İlimin dini körü ve topalı olur. Din zaten ilim metriksini de içine alır. Fahriye İNCE
C.206 
din ve ilimi birinden ayırmak doğru değildir aralardın da  anahtar ve kilit gibi  bir ilişki vardır Celal TİLGEN

C206 ne din ilimsiz nede ilim dinsiz olur eğer öyle olsaydı Allah ilk ayetinde oku demezdi BURHAN

KORHAN

C 206.Birbirlerini tamamlayan öğeler olduğundan dolayı ayrı düşünemeyiz Meral YILMAZ

C 206. ilim ve din olguları insanlar içindir. Bunun için bunları gerektiği ölçüde bir arada tutabiliriz. İBRAHİM ÖZDEMİR

C 206.Din ve ilim birbirinden soyutlanamaz.Çünkü din ilime çok önem verir.Doğru yolu bulmak içinde ilim öğrenmek şarttır. Mahmut ERBAY

C.206 din ve bilimi savaştırmamak lazım. Her ikisi uyum içinde olduğu sürece bizlere faydalı olacaktır. Mehmet Fatih ŞENGÜL

C.206 Bunlar birbirini ispatlayan iki kavramdır. Birini bildiğimizde neden bunun böyle olduğunu o zaman anlarız. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C 206.  İlim dinin bir meyvesidir din olmadan ilim bir şey ifade etmez. Allah’a inanmadan yapılan ilimde  kişiyi hiçbir sonuça götürmez bunun için dinsiz ilim topaldır. Nesrin EKİNCİ
C 206.
Din ve ilim birbirinden ayrılmaz parçalardır. Birini diğerine ayrı düşünmek imkânsızdır. SİNAN UZUNDEMİR

C 206. Bu özdeyiş bir hakikati ifade etmekte olup, biri birisiz olmaz anlamındadır. Tek kanatlı kuş gibi uçamaz ve kedi köpeklere yem olur. Murat ÇELEN