S 145. A-Akıl verilerini ruhsal beden havuzundan ve mantık sistemlerinden alır ve meyvesi güzel ahlaklı gelişmiş insandır. Zeka ise;verilerini hem vücuttan, hem doğadan hem de hayvanı sanal beden havuzundan(sanal nefisten) alır;meyvesi evrimleşmiş mantık sistemlerine sahip primitif ve doğal insandır. Önermesinin safsatalarını yazınız.

B-En gelişmiş varlıkla en evrimleşmiş varlık arasındaki farkları yazınız.

İp ucu;aynı tür içinde en gelişmiş ve en evrimleşmiş birey özellikleri düşünün. En evrimleşmiş insan ile en gelişmiş insan arasındaki farkı/ları; bedensel, zihinsel ve ahlaksal olarak düşünün.

C-Evrimleşmiş insanla gelişmiş insan rekabet ettirilse sonuç ne olur? Evrimleşmiş insan gelişmiş insanın nefsi mesabesindedir. Değişimle sabite arasında kafa zımparalamak, teorilere avukatlık yapmak akıl işi değildir

D-Akıllı, zır deli yarı deli, delideniz, asabi ve celali insanlar arasındaki en önemli üç farkı sırasıyla yazınız?

E-Bir yerde sınırsız rekabet varsa ortada mutlak birileri veya bir şeyler elenerek haklarını veya canlarını kayıp edecek demektir. Ölen ölür kalan sağlar bizimdir. Doğal seçilim. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.

İp ucu; Dürüstlük değeri ne konumda, ekonomideki sonucu belli borsa oyunu ve serbest piyasa rekabetini düşünün.


C 145
.B)Gelişmişlik insanlık mantıkla ilgilidir akıllı bir iştir evrimleşmek ise türün değişimini ifade eder.c)sonuç berbat olur İnsanı insanla rekabet etmesi anlamsız birbirini tamamlaması daha akıllıca olur.d)asabi =kızgın sinirli deli= aklını kullanmayan  .akıllı= aklını kullanan.e) bu dünya hepimize ve bütün canlılara yeter.rekabete ne gerek var yeter ki aç gözlü olmayalım aç karınlı olalım. Hamit MENÇUK

C 145.A)Zeka ve güzel ahlak insanın kendini geliştirmesiyle kazanılmıştır.

B)En evrimleşmiş canlı insan, en gelişmiş varlık yine insandır.

C)Gelişmiş insan evrimleşmiş insana göre daha üstündür.

D)Akıllılar akıllarını kullanabilir.

Bir şeyler  üretebilirler

En önemlisi düşünebilirler.

E)Canlılar arasında büyük bir rekabet vardır. Güçlüler hayatta kalır, zayıf olanlar ise yok olup elenir. ŞEHMUS AKYÜZ

C 145. A- Akıl: ruhun nüvesine dayalı çalışırken, zekâ: nefsin nüvesine çalışır.

           B- En gelişmiş ve en evrimleşmiş kişi insandır.

           C- Ne olacağını kestiremiyorum.

           D- Akıllı insan, işini yaparken çift taraflı düşünür. Diğerleri ise ne yaptıkları belli değildir. İşleri safsatadır.

           E- Rekabet ortamında böyle bir durum söz konusudur. Güçlü olanlar her zaman yaşar, egemenlik onun elindedir. HAYRETTİN AYDIN 

C.145 A- Akıl ve zeka kavramları birbirinden farklıdır her insan akıllı olabilir ama zeki olamaz bazı durumları akıl kabul eder ama zeka kabul etmeye bilir.

B-Evrimleşmiş insanda fiziki bir gelişme olabilir zihinsel yönden olmayabilir fakat en gelişmiş insanda hem zihinsel hem bedensel gelişim varsa çevresine yararlı insan olabilir.

C-Gelişmiş insan daha önde olabilir

D-Zihnen farklılıklar vardır

Zırdeli;zihnen özürlü

Asabi;sinirli

Celal;köpüren anında kızan.BAHAR YILDIZ

C 145.A)Akıl tamamen ruhun nüvesine, zeka ise nefsin nüvesine dayanır.Yani zeka tamamen nefsin ihtiyacıyla şekillenir.          B)En gelişmiş insan evrimleşmiş insana göre daha kapsamlıdır.Sonuçta gelişmiş insanın özellikleri yani gelişmişliği tüm doğa olaylarıyla belirlenirken evrimleşmiş insan özelliği bir nevi bilimle sınırlandırılmıştır.          C)Bana göre bunlar sürekli rekabet içinde zaten.Bir bakıma yaşamlarının devamı için rekabet etmek zorundalar.gelişmiş insan daha üstün olduğu için kazanan hep o olur.          D)Düşünme,yeri geldiğinde nasıl düşüneceğini bilememe ve zekanın akla baskın çıkması.          E)Doğanın temeli rekabete dayanır.Rekabet olmadı mı zayıflar elenmezdi.O zamanda tüm canlıların bu dünyaya sığması imkansız olurdu. İdris MANTAŞ
C 145.
A:Akıl verilerini ruhsal bedenden ve mantık sistemlerden alırken zekâ ise; verileri hem bedenden hem doğadan hem de sanal nefisten alır. B: En gelişmiş varlıklar insanlardır. Bunlar bilimi gereği şekilde kullanan insanken, evrimleşmiş insanlar ise çıkarları için ikiyüzlü davranan insanlardır. C: Gelişmiş insan evrimleşmiş insanla rekabet ederse kazanan gelişmiş insan olur. D: Akıllı olan mantık sistemlerini kullanır. Zırdeli olan hayvani güdülerini kullanır. E: Rekabetin  olması gerekir ancak bunun haksız yapılmaması ve sınırlı olmalıdır. Doğan ERGÜN

C 145.  A- Akıl doğuştan insanın sahip olduğu bir gelişimdir, zeka ise insanın sonradan aklını kullanarak öğrendiği gelişim ve öğrenmeleridir.B- En gelişmiş varlık fizyolojik yapı itibariyle gelişmiş olandır, en evrimleşerek gelişmiş varlık ise biyolojik bakımdan gelişme göstermiş varlıktır.C- Evrimleşmiş insanla gelişmiş insan karşılaştırıldığında gelişmiş insan üstün gelir.      Hatice TUNCER.

C 145. A- bence de doğrudur. B- evrimleşmiş olan değişmiştir gelişmiş olan ise bilgi olarak kendini geliştirendir. C- gelişmiş insan kazanırdı. D- en büyük fark düşünmedir. E- rekabet olan her yerde ölüm olmaz. Ahmet ESER

C.145 A- akıl ruhla güzel ahlakın yoğrulması ve kamil insan olma durumunu ortaya çıkarır. Zeka ise biyolojik olarak bir olguya ulaşabilme

B- en evrimleşmiş demek en değişmemiş demek olup en evrimleşmiş topluluklar din cahili topluluklardır.veya sömürü devletleridir.en gelişmiş varlık ise güzel ahlakı

yakalamış insanlar olmaktadırlar bunlar kimi zamanda gazali,yunus emre ,İbrahim hakkı vb.

 C-yapılan rekabet boş sonuçlardan başka bir şey ortaya koymaz.evrimleşmiş yani kalıplaşmış değişmez artık demek onlarla rekabet boştur bence
D-akıl,zeka,güzel ahlak

E- eksik falan yok bence günümüzde var olan gerçekler güçlü olan yaşar buna ne kadar müdahale edebiliriz…ve güçlü olanlar inançsızlıktan dolayı dinmek bilmeyen

nefislerinin mahkumu olup bütün güzellikleri bitirmektedirler. . Mesut ASLAN

 C145.A.Akıl ruhla güzel ahlakın yoğrulması ve olgun bir insan olma durumunu ortaya çıkarır

C.145: a) Önerme doğrudur. Akılla birlikte güzel ahlaklı insanın, zekâ ile birlikte evrimleşmiş doğal insanın ortaya çıkması muhtemeldir.

b) En gelişmiş insan ahlaksal ve insanı boyutta insana ve doğaya saygılı olandır. Evrimleşmiş insan ise tüm değerleri kendi için kullanandır.

c) Rekabet etmelerinin mantığı yoktur bence.

d) Akıllı insan yaptığının farkında olan, yediğini, içtiğini ve konuştuğunu bilen insandır. Diğerleri ise anlık öfkelerine kapılarak bilinç dışı hareket edebilirler.

e) Doğa böyle bir seçilime sahip değildir. Bu insanların bir safsatasıdır. Doğa bir uyum ve ahenk içinde işler. Dilek KARABAYRAKTAR

C 145.A:Akılda hem beden hem mantık beraber çalışır.Akıl güzel ahlakla yoğrulduğu zaman güzel ürünler verir.Zeka ise daha çok evrimleşmiş aklın çokta kullanılmadığı alanlardır bunun sonucunda da liyakatsiz insanlarla karşılaşmak mümkün  

B:En gelişmiş insan hem aklını hem de zekasını kullanarak güzel ahlakın denetimi altında topluma faydalı şeyler vermektir.En evrimleşmiş varlık daha çok zeka alanın doğadan esinlenen olaylara bağlı olarak kendini geliştirendir.

C:Evrimleşmiş insanın değişmez sabiteleri vardır ″değişmek istemeyeni Allah değiştirmezmiş″Değişim fıtratında yoksa onunla rekabete girmenin anlamı yok

D:Akıl=güzel ahlakın denetimi altında bilinçli yapılan harekettir

Zırdeli=tamamen bilincin ortada olmadığı durumlar

Yarı deli=bazen dengeli bazen dengesiz davranışlar gösterendir

Asabi=sinirli,anlaşılması konuşulması zor insanlar

Celali=örn:Nasip Hocamız gibi öğrencilerine kızmıyor sadece celalleniyor

E:Güçlü olan beklide zekasıyla bir yerlere gelen en üstte olacaktır diğerleri yok olmaya mahkumdur Seyhan IŞIK

C.145.Akıl başlangıçta ruh ve mantıktan veri alırken olgunlaşma evresinde ruhu yönetendir

Nefis zekaya yön verir .

C)özgür iradesiyle karar veren; akıllı

Akli yönden zayıf olan ;deli

Çabuk sinirlenen tahammülsüz ;asabi

Makul şartlarda rekabet insanidir .insana yaratılışta var olan bir özelliktir Menşure DAĞLAR

C 145. gelişmiş varlık gelişmemiş olanı kapsayandır. Yani onun metriksini aşandır.

b) karmaşa başka ne olabilir ki.CAHİT ÖZKAN

C 145.Akıl ve zekanın birbirinden farklı olup zeki insanın daha kurnaz ve hızlı olduğunu anlatılıyor.Bunların hepside bilmişlik taslar.Ama bazısı düşünecek bazısı düşünmeyecek ve bazısı da düşündüğünü zan ederek hareket eder.Abdullah DENİZEDALAN

C.145 A- Akıl ve zeka kavramları birbirinden farklıdır her insan akıllı olabilir ama zeki olamaz bazı durumları akıl kabul eder ama zeka kabul etmeye bilir. N.BİLGİN

C.145 A)akılla daha güzel ahlaklı insan ancak zekada nefis işin içine girdiği için bazen hayvanileşebilmektedir.

B)En gelişmiş varlık kendine olumlu yada olumsuz bir şeyler katan varlıktır.ancak evrim geçirmiş varlık küçülmüşte olabilir.

C)sonuç hüsran olur.

D)deliler ve akıllılar arasındaki en büyük fark aklını kullanabilmesidir.

E)bu önerme doğrudur.Melek BOZANER

C.145 A)zeka ile yapılan işte her şey olabilir.ancak akılla yapıldığında belli bir seviyeye göre yapılır.akılla yapıldığında her zaman güzel ahlak vardır.

B)gelişmişlik varlığın kendine bir şeyler katması iken.evrimleşmek varlığın koşullar gereği değişimidir.

C)gelişmiş insanın üstün geleceği gerçektir.

D)zır deli;aklını oynatmış.yarı deli;ne yapacağı belli olmayan.asabi;tahammül edemeyen.akıllı;aklını kullanabilendir.

E)güçlü olan her zaman zayıfı ezer.SELMA ZENGİN

C.145 A)nefis zekaya yön verdiğinden her şey ahlaka uymayabilir.ancak aklıda ise her şey güzel ahlak çerçevesindedir.

B)gelişmiş varlık evrimleşmiş varlıktan her zaman üstündür.

C)gelişmiş insan daha üstündür ve bu yüzden galip gelecektir.

D)asabi;sabırsız olandır.deli;aklını kullanamayandır.akıllı ise güzel ahlaklı aklını kullanabilendir.

E)rekabet her zaman olumsuzlukları getireceğinden doğru bir önermedir.Çiğdem YİĞİT

C.145.A.zeka nefsin isteklerine göre çalışır.akıl ise ruhun ve nefsin ikisinin isteklerine göre çalışır.

B.evrimleşmiş insan sadece bedensel açıdan gelişmiştir.gerçek gelişmiş insan ise her açıdan kendini geliştirmiştir.

C.gelişmiş insan her açıdan evrimleşmiş insandan üstündür.

E.doğal seçilim yaratılışın bir gereğidir. HAYRETTİN KARABUDAK

C 145. A:Akıl verilerini  mantık sistemlerden alırken zekâ ise; verileri  doğadan hem de sanal nefisten alır.

           B: En gelişmiş varlıklar insanlardır. .

           C: Akıllı insan evrimleşmiş insanla rekabet ederse kazanan gelişmiş insan olur.

           D: Akıllı olan mantık sistemlerini kullanır.  

           E: Rekabetin  olması gerekir ancak bunun haksız yapılmaması ve sınırlı olmalıdır. Erdinç YEŞİLYURT

C 145. A:Akıl verilerini ruhsal bedenden ve mantık sistemlerden alırken zekâ ise; verileri hem bedenden hem doğadan hem de sanal nefisten alır. B: En gelişmiş varlıklar insanlardır. Bunlar bilimi gereği şekilde kullanan insanken, evrimleşmiş insanlar ise çıkarları için ikiyüzlü davranan insanlardır. C: Gelişmiş insan evrimleşmiş insanla rekabet ederse kazanan gelişmiş insan olur. D: Akıllı olan mantık sistemlerini kullanır. Zırdeli olan hayvani güdülerini kullanır. E: Rekabetin  olması gerekir ancak bunun haksız yapılmaması ve sınırlı olmalıdır. Mehmet Şirin ARTUK

C 145. A) Zeka nefsi bir özellik olduğundan insana doğallığını kaybettirir.

B) En gelişmiş varlık insandır.En evrimleşmiş varlık daha evrimi sürdüğü için sonunu düşünemem.

C) Şu an evrimleşmiş insan gelişmiş insandır .Bunlar rekabet ederse günümüzde ki gibi ortam yarış pistlerin dönüşür.

D) Bilen bildiğini bilen düşman.

E) İnsanlar hayvanlar gibi yarıştırılamaz hele bazılarının zevklerini tatmin için oyuncak olamazlar. MUZAFFER CEYLAN

C 145. A- Akıl mantık sisteminden olmaz. Zekâ ise vücuttan olmaz.

            B-Evrimleşmede köklü değişim olur. Gelişmek ise vücut ve zihnen insanın gelişmesidir

            C-ikisi rekabet etmesi iyi bir fikir değil eğer ederse evrimleşmiş insan değişmez.

            D-Biri akılı, biri dengesiz, biride sinirlidir.

            E-Yani rekabetin olduğu yerde kazanma veya kaybetme olacaktır. Tekin ÖZBEY

C 145.Dürüst akıllı nefsine hâkim güzel ahlak kuralları benimsenmelidir. Kerime TAŞ

C.145  a: önermesi geçerli gözüküyor  akıl ile birlikte güzel ahlaklı kişiler zeka ile de   mantıklı ve kendini bulmuş doğal insan ortaya çıkar

c.: rekabetin bir anlamı yoktur bence

d: zeka mantık ve güzel ahlak    Celal TİLGEN

C 145. A- Akıl: ruhun nüvesine dayalı çalışırken, zekâ: nefsin nüvesine çalışır.

           B- En gelişmiş ve en evrimleşmiş kişi insandır.

           C- Ne olacağını kestiremiyorum.

           D- Akıllı insan, işini yaparken çift taraflı düşünür. Diğerleri ise ne yaptıkları belli değildir. İşleri safsatadır.

           E- Rekabet ortamında böyle bir durum söz konusudur. Emre Özden

C 145. A akil mantık aramaz iyiyi arar.

B gelişen insan zekâsıyla evrensel insan aklıyla ölçülür

C kazanan belli olmaz

D zekâ

E evrensel ahlaklı insanları unutulmuştur Ömer GEZİCİ

C.145 A. Akıl güzel ahlakla orantılı. Zeka da pratiklik önemli. B. En gelişmiş kişi insandır. C. Yorum yapamıyorum. D. Akıl farkı söz konusu. E. Pek mantıklı gelmedi. A.KONUKSEVER

C 145. A) Akıl, ruhun ve güzel ahlakın doğrultusunda gelişir. Zeka ise vücudun ve doğanın doğrultusunda gelişir. 

             B) Biri güzel ahlaka diğeri doğaya mantığa daha çok değer verir.

             C)  Savundukları şeyler farklıdır.

 D) Akıllı insanlar, mantıklı hareket edenlerdir. Zır deliler, nerde nasıl davranacakları belli olmayan insanlardır. Yarı deliler ise ortamına göre değişirler.

 E) Rekabet, doğal döngünün olması için gereklidir. Hatice ŞAHİN

C 145. A- akıl verilerini ruhsal beden ve zihinsel beden sistemlerinden alır.  Zeka ise hem doğadan hem de hayvanı sanal beden havuzundan alır.

B- evrimleşmiş insanın hayatının devam ettirmesi kesin değildir. Evrim tarafından elenebilir. Fakat gelişmiş insanın böyle bir sorunu yoktur.

C-gelişmiş insan evrimleşmiş insanı sollar.

D-akıllı Düşünen insanlardır, Dikkatli ve Özenli İnsanlardır, Yönetici Ruhlu İnsanlardır.  Deli Aklını yitirmiş olan, akli dengesi bozulmuş olan

E-Rekabet, içsel ya da dışsal getirileri de içeren çeşitli sonuçlara yol açabilir. Bazı alanlardaki rekabet (ve sonuçları), bireylerin ya da toplumların yaşam savaşını ya da hayatta kalma ihtimalini doğrudan etkileyebilir. Rekabet  talebi artırıp azaltabilir. Abdulmevla OKTUAY

C 145.A.Akıl zekanın metriksinde yer alır.ahlak ise akıldan bağımsız değildir.

           B.Doğal döngü karşısında evrimleşmiş insan gelişmiş insana baskındır.

           C.Evrimleşmiş insan diğer insanlara oranla daha baskındır.

           D.-Algı kapasitesi

               -Düşünebilme

                -Olayları yorumlayabilme

           E.Doğal döngü için rekabet şarttır.Meral YILMAZ
C 145.
Algıda değişmezliği evrenselleştirmek yanlış olur bence çünkü bazen en salak görünen en yaramaz algılanan kişiler bile bilim adamı olabiliyor. . Kadir AVCİ
C.145 A
- akıl ruhla güzel ahlakın yoğrulması ve kamil insan olma durumunu ortaya çıkarır. Zeka ise biyoljik olarak bir olguya ulaşabilme
B- en evrimleşmiş demek en değişmemiş demek olup en evrimleşmiş topluluklar din cahili topluluklardır.veya sömürü devletleridir.en gelişmiş varlık ise güzel ahlakı yakalamış insanlar olmaktadırlar bunlar kimi zamanda gazali,yunus emre ,İbrahim hakkı vb.
C-yapılan rekabet boş sonuçlardan başka bir şey ortaya koymaz.evrimleşmiş yani kalıplaşmış değişmez artık demek onlarla rekabet boştur bence
D-akıl,zeka,güzel ahlak
E- eksik falan yok bence günümüzde var olan gerçekler güçlü olan yaşar buna ne kadar müdahale edebiliriz…ve güçlü olanlar inançsızlıktan dolayı dinmek bilmeyen nefislerinin mahkumu olup bütün güzellikleri bitirmektedirler. İlyas AKTÜRK                                  
C 145. A-
Akıl ve zekânın meyvesi gerçekten güzel ahlak ve doğal insandır.
           B- Bir kere güzel ahlak doğallık ve akıl ve zekâdır farkları.

            C- Gelişmiş insan galip gelecektir.

            D- Akıl, zekâ, güzel ahlak.

            E- Rekabet aslında bir katildir. Bir acımasızlıktır. Çıkar uğruna işkencedir. Ercan ÇiFTÇi

C 145. A)Akıl;kişiliğin dürüst yanıdır.Zeka ise reel kısmıdır kişiliğin.

           B)En gelişmiş varlık zekasının üst seviyelerini zorlayan kişidir.Evrimleşmiş varlık ahlakının alt seviyelerini zorlayan kişidir.

           C)Birinin duası diğerinin ısrarı onları ele verir. . Uğur YÜCEDAĞ

 C 145.akıl insani bir özelliktir akıllı insan güzel ahlaklılığa ulaşabilir.zekilik ise hayvani bir özelliktir zeka ancak sömürüyü doğurur.en gelişmiş insan aklını ve kısmen zekasını güzel kullanan insandır ancak evrimleşmiş insan beden ve   zekası gelişmiştir.gelişmiş insan rekabette kazanır çünkü güzel düşünebilir.bir yerde rekabet varsa orada hırs vardır.mutluluktan söz edilemez.Ahmet DUSAK

C145. A- Akıl: ruhun nüvesine dayalı çalışırken, zekâ: nefsin nüvesine çalışır.

B- En gelişmiş ve en evrimleşmiş kişi insandır.

           C- Ne olacağını kestiremiyorum.

           D- Akıllı insan, işini yaparken çift taraflı düşünür. Diğerleri ise ne yaptıkları belli değildir. İşleri safsatadır.

           E- Rekabet ortamında böyle bir durum söz konusudur. Güçlü olanlar her zaman yaşar, egemenlik onun elindedir. Muhsin ERSAN 
C 145. A:Akıl verilerini ruhsal bedenden ve mantık sistemlerden alırken zekâ ise; verileri hem bedenden hem doğadan hem de sanal nefisten alır. B: En gelişmiş varlıklar insanlardır. Bunlar bilimi gereği şekilde kullanan insanken, evrimleşmiş insanlar ise çıkarları için ikiyüzlü davranan insanlardır. C: Gelişmiş insan evrimleşmiş insanla rekabet ederse kazanan gelişmiş insan olur. D: Akıllı olan mantık sistemlerini kullanır. Zırdeli olan hayvani güdülerini kullanır. E: Rekabetin  olması gerekir ancak bunun haksız yapılmaması ve sınırlı olmalıdır. Bedih EROĞLU

C.145 A. Akıllı insandan hiçbir zaman zarar gelmez. Çevresindekilere zarar verecek bir şey yapmaz. Ama zeki insan nefsine haki m olamadığı zamanlar topluma çok zararı dokunabilir. ADEM BATARAY

C.145 B. Evrimleşmiş insan ile gelişmiş insan birbirini tamamlayan anahtar kilit gibidir. ADEM BATARAY

C.145 C. Bence iki kavram rekabet ettirilemez yani karşılaştırılamaz. ADEM BATARAY

C.145 D. Arasındaki farklar nefis, akıl ve sinirdir. ADEM BATARAY

C.145 E. Rekabette her zaman dürüst olan kazanır diyorlar ama bence zeki olan kazanır. ADEM BATARAY

C.145 A; Akıl zekaya destek veren vitamindir.

B; Akıllı insan sağlıklıdır, evrimleşmiş insan açtır.

C; DOĞRU.

D; Sağlık, güven, samimiyet.

E; Her zaman kumarı oynatan kazanır. İRFAN CEYLAN

C.145 A; Akıl zekayı terbiye eder.

B; Akıllı insan efendi, evrimleşmiş insan daha toydur.

C; Haklısınız.

D; SAMİMİYET, denge, huzur.

E; Yarışları düzenleyenler daha çok kazanır. SEVDETA ŞİŞMAN

C 145.Katılıyorum bu önermeye.Barış DEMİRTAŞ

C.145.Akıl başlangıçta ruh ve mantıktan veri alırken olgunlaşma evresinde ruhu yönetendir

Nefis zekaya yön verir .özgür iradesiyle karar veren; akıllı  Akli yönden zayıf olan ;deli Çabuk sinirlenen tahammülsüz ;asabi Makul şartlarda rekabet insanidir .insana yaratılışta var olan bir özelliktir Zehni GÜN

C 145. Akıllı insan insani değerleriyle yaşar ve davranırken zeki insan hem gelişmiş beden yapısıyla hem de hayvani güdülerle yaşamını sürdürür. ZEYNEL EDE

C 145.A)Zekâ ve güzel ahlak insanın kendini geliştirmesiyle kazanılmıştır.

B)En evrimleşmiş canlı insan, en gelişmiş varlık yine insandır.

C)Gelişmiş insan evrimleşmiş insana göre daha üstündür.

D)Akıllılar akıllarını kullanabilir.

Bir şeyler üretebilirler

En önemlisi düşünebilirler.

E)Canlılar arasında büyük bir rekabet vardır. Güçlüler hayatta kalır, zayıf olanlar ise yok olup elenir. (FATİH KAPLAN

C 145.A) Güzel ahlak ve zeka kişinin kendini geliştirmesiyle ortaya çıkar.

B)En ileri derecede evrimleşmiş varlık insandır. Bitki ise en alt basamakta olmasına rağmen bütün canlılar için önemlidir. BURHAN KORHAN

C 145. A. Akıllı insan kendine güzel ahlak kurallarını benimseyen insandır.zeka doğayı ve madde alemini daha hızlı kavramamıza yardımcı olur                                                                                            B.  gelişmiş insan aynı zamanda evrimleşmiş insandır.                                                                                    C.  gelişmiş insan evrimleşmiş insanı yönlendirebilir.                                                                               D. akıl yaptığı her şeyin uygunluğunu gözden geçirir. yarı deli, zır deli ve asabi insanlar genelde düşünmeden hareket ederler.                                                                                                                 E. rekabette kazanmak ve kaybetmek kaçınılmazdır. Birileri kaybederken diğeri yoluna devam edecektir. Fahriye İNCE
C 145.
Algıda değişmezlik evrenselleşemez fakat genel bir kanı için sunulabilir. selman BÜYÜK

C.145.Çok güzel yazmışsınız benim ekleyecek bir şeyim yok. Osman KILINÇ

C 145.Katılıyorum. Mahmut ERBAY

C 145. A:Akıl verilerini ruhsal bedenden ve mantık sistemlerden alırken zekâ ise; verileri hem bedenden hem doğadan hem de sanal nefisten alır. B: En gelişmiş varlıklar insanlardır. Bunlar bilimi gereği şekilde kullanan insanken, evrimleşmiş insanlar ise çıkarları için ikiyüzlü davranan insanlardır. C: Gelişmiş insan evrimleşmiş insanla rekabet ederse kazanan gelişmiş insan olur. D: Akıllı olan mantık sistemlerini kullanır. Zırdeli olan hayvani güdülerini kullanır. E: Rekabetin  olması gerekir ancak bunun haksız yapılmaması ve sınırlı olmalıdır. İBRAHİM ÖZDEMİR

C.145

A-günümüzde akla değil de zekaya para verilmektedir. Bu yanlışın düzeltilmesi gerekir.

B-benim aklıma hemen cahillik geliyor. Bence en büyük fark budur.

C-ben bir fark göremiyorum.

D-aşırıcılık, önemsememelik, saygısızlık..

E-rekabet bence hayvani duyguların dışa yansımasıdır. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C 145. A)Akıl tamamen ruhun nüvesine, zekâ ise nefsin nüvesine dayanır. Yani zekâ tamamen nefsin ihtiyacıyla şekillenir.         
B)En gelişmiş insan evrimleşmiş insana göre daha kapsamlıdır. Sonuçta gelişmiş insanın özellikleri yani gelişmişliği tüm doğa olaylarıyla belirlenirken evrimleşmiş insan özelliği bir nevi bilimle sınırlandırılmıştır.
        
C)Bana göre bunlar sürekli rekabet içinde zaten. Bir bakıma yaşamlarının devamı için rekabet etmek zorundalar. Gelişmiş insan daha üstün olduğu için kazanan hep o olur.
D)Düşünme, yeri geldiğinde nasıl düşüneceğini bilememe ve zekânın akla baskın çıkması.

E)Doğanın temeli rekabete dayanır. Rekabet olmadı mı zayıflar elenmezdi. O zamanda tüm canlıların bu dünyaya sığması imkânsız olurdu. Nesrin EKİNCİ

C.145 Akıl ve zeka kavramları birbirinden farklı tanımlardır. Akıl güzel ahlakla orantılı zeka ise daha çok pratikliği ifade eder. Aklın benimsediği bir ifadeyi zeka kabul etmeyebilir. Mehmet Fatih ŞENGÜL

C 145.Zeka kişinin çevresiyle uyum tapma yeteneğidir.Sonradan kazanmayla zeka artırılabilir.Akıl ise ruhtan köken almıştır.Murat ÇELEN